Temat tygodnia: Lubimy zimę
Temat dnia: A śnieg pada i pada
1. Budujemy ciszę
Zapraszam Was i Waszych rodziców do wspólnego rozpoczęcia zajęć z wykorzystaniem naszej porannej piosenki pt. „Budujemy ciszę”.
2. Kalendarz
Spróbujcie razem nazwać dzisiejszy dzień tygodnia oraz wskażcie porę roku.
Przyjrzyj się obrazkom i wskaż jaka jest pogoda za Twoim oknem.
3. Edukacja polonistyczna
3.1. Taniec bałwanków i płatków śniegu
Zachęcam do ćwiczenia usprawniającego narządy mowy: język, wargi i żuchwę, autorstwa Iwony Zielińskiej – „Z górki na pazurki”.
Poproście rodziców o przeczytanie historyjki. Waszym zadaniem jest przygotowanie lusterka oraz przedstawianie ćwiczenia podczas opowiadania historyjki przez rodzica.
Język wybrał się na saneczki. Bardzo się zdziwił, gdy po raz pierwszy w życiu przyszło mu wdrapywać się na wysoką górkę (dzieci wysuwają wargi do przodu i wymawia głoskę „O”).
Nie spodziewał się, że przyjdzie mu iść tak wysoko (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa) i zjeżdżać z górki tak
nisko (dzieci wysuwają język i opuszczają go w stronę brody).
I tak kilka razy…
Po jakimś czasie stwierdził, że zrobi sobie slalom. Na stoku górki wbił patyczki i zaczął z niej zjeżdżać, omijając przeszkody (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust).
Nagle zgłodniał (dzieci wodzą językiem, okrężnym ruchem, po wargach, zataczając pełne koła, raz w jedną, raz w drugą
stronę) i zorientował się, że zrobiło się bardzo zimno (dzieci starają się głośno i długo wydawać dźwięk „Brrrrrrr”). To wszystko przez to, że zapomniał o czapce i szaliku. Galopem pognał do domu (dzieci kląskają, naśladując stukot kopyt końskich). Postanowił sobie, że już nigdy nie będzie taki lekkomyślny.
3.2. Rysowanie bałwanka po śladzie
Poproście rodziców o wydrukowanie kolorowanki. Narysujcie po śladzie i pokolorujcie.
3.3. Literka „K”
Na zakończenie zajęć przypomnijcie sobie jak wygląda literka „k, K”. Zapraszam do ćwiczeń z kosmitą Ubu.
Przygotowała: Ewa Juszczak
Comments are closed