Kl. PP3a,PP3b,PP3c,PP3e 8.04.2020r.
Temat lekcji: Poznajemy polskie tradycje związane ze świętami wielkanocnymi.
Na rozpoczęcie lekcji: proszę, aby uczniowie ze wspomaganiem lub samodzielnie nakreślili znak krzyża i uczestniczyli w modlitwie: Ojcze nasz
W rozmowie należy nawiązać do zbliżających się już za kilka dni Świąt Wielkanocnych: rozmawiamy o przygotowaniach do Świąt w domu (świąteczne porządki), o nabożeństwach w Kościele (w tym roku z uwagi na panującą epidemię nie idziemy do Kościoła tylko zostajemy w domu i oglądamy nabożeństwa i Msze Święte w TV lub przez Internet).
Należy tu wymienić także takie tradycje świąteczne jak: malowanie pisanek, dzielenie się jajkiem, przesyłanie i wręczanie osobom bliskim: kartek świątecznych z życzeniami i prezentami. Zastanawiamy się – co włożyć do koszyka ze święconką? Czy wszystkie potrawy są potrawami wielkanocnymi? Kiedy obchodzimy śmigus – dyngus?
Zadanie nr.1 Proszę, aby uczeń ze wspomaganiem lub samodzielnie wymienił produkty (pokarmy) które wkładamy do koszyczka świątecznego a następnie na świąteczny stół. Wspólnie omawiamy znaczenie poszczególnych pokarmów (karta pracy nr.109 i 110), warto podkreślić, że z uwagi na panującą w naszym kraju epidemię korona wirusa w tym roku nie zanosimy koszyczka ze święconkami do Kościoła, ale ten koszyczek może pobłogosławić Ojciec rodziny.
Zadanie nr.2
Proszę, aby uczniowie ze wspomaganiem lub samodzielnie pokolorował jeden z wybranych rysunków np. koszyczek, pisankę lub baranka. Można też zrobić laurkę z życzeniami dla mamy, taty, babci itp.
Na zakończenie lekcji można wysłuchać piosenkę np. „Bóg nie umarł, Jezus żyje”, następnie kreślimy znak krzyża i u uczestniczymy razem w modlitwie: Pod Twoją obronę…
Comments are closed