27.03.20 – Klasy 1-3 – Szkoła Podstawowa

 Szanowni Państwo, zgodnie z umową przesyłam zadania do wykonania z dzieckiem. Życzę dobrej zabawy.

 Kalendarz

   Proszę,aby po śniadaniu dziecko z pomocą rodzica wskazało

dzień tygodnia, porę roku oraz pogodę jaką mamy w dzisiejszym dniu.W tym celu proszę skorzystać z tej propozycji.(link należy skopiować do przeglądarki) https://autyzmopole.pl/?p=4455

Zajęcia kreatywne  klasa1a                           27.03.2020

 Temat:Wiosenna łąka  

     Drodzy Rodzice,proszę aby przed przystąpieniem dziecka do pracy:

-rozgrzać mu mięśnie ręki ciepłą wodą;

-dziecko zwija dłoń w pięść i szeroko rozszerza;

-pobawić się chwilę w zabawę”słoneczko świeci,deszczyk pada”

(słoneczko świeci-dajemy ręce do góry i energicznie poruszamy palcami;deszczyk pada-kucamy i palcami delikatnie uderzamy o podłoże).

      Dopiero po tej krótkie rozgrzewce przystępujemy do pracy.

„Łąka” 

     Potrzebne nam będą:

-worek foliowy(kolor zielony),lub kawałek tektury lub zielona kartka;

-kolorowe kartki z bloku;

-klej,plastelina i nożyczki;

    Z tektury tworzymy szablon kwiatka.Wycinamy go i odrysowujemy na kolorowych kartkach papieru.Wycinamy powstałe kwiaty.Jeżeli tę pracę robimy na folii,to kwiaty przyklejamy plasteliną,jeżeli na kolorowej kartce kwiaty przyklejamy klejem.Przyklejamy tylko środek kwiatka,a płatki lekko podnosimy do góry.Między kwiaty kładziemy strzępy zielonej bibuły lub małe kawałki zielonego papieru.Powstała piękna,kolorowa,wiosenna łąka.

     Zajęcia ruchowe – przykładowy zestaw ćwiczeń znajduje się na stronie https://autyzmopole.pl/?p=4420,możecie Państwo wykonać również ćwiczenia własnego pomysłu. 

Temat:Dzień teatru.

  1. Przypomnienie,jaką mamy  porę roku aby podkreślić,że będąc na dworze czujemy cieplejsze podmuchy wiatru- stymulujemy dziecko ciepłym podmuchem za pomocą suszarki do włosów. 
  2. Zapoznanie z tematyką zajęć,odczytanie wiersza:

         Listki

 Młode listki cieszą się wszystkim:
wiatrem-że je huśta i kolebie,
obłokami-że tańczą po niebie,
szpakiem-co gałązki w locie trąca
i zielonym cieniem
i promieniem słońca.
Młode listki cieszą się razem z nami,
że są młodymi listkami.

  1. Tworzymy domowy teatrzyk-prezentacja rekwizytów -materiały o różnej fakturze,szablon słońca i chmury.Można też wykorzystać wcześniej wykonany szablon kwiatka.Dziecko na początku zapoznaje się z fakturami rekwizytów-dotyka,pociera dłonie, rodzic masuje je kawałkami z różnych materiałów.
  2. Tworzenie na ścianie cieni z szablonów.Zwrócenie uwagi dziecka na fakt,że słońce ogrzewa nam dłonie.
  3. Słuchanie piosenki „Promyk słońca” – zabawa ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem materiałów.
zadania-klasa1a-27.03.2020

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed