24.11.2020 – Zerówka – Edukacja Wczesnoszkolna – Zima – trudny czas dla zwierząt

Zajęcia dla zerówki                                                                              24.11.2020

        Temat tygodnia: Przygotowania zwierząt do zimy.

                                     Temat dnia: Zima – trudny czas dla zwierząt

1)  Kalendarz  – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu https://view.genial.ly/5fb3eb30146a480d9713b00f/learning-experience-challenges-kalendarz

2) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715

3)  Na początku naszego zajęcia posłuchamy piosenki  „Na powitanie niech każdy wstanie”  https://www.youtube.com/watch?v=Jb2wbNOaBO4

4) Edukacja polonistyczna:

 Obejrzycie film „Zima – trudny czas dla zwierząt” https://www.youtube.com/watch?v=VRFkJsdTp6A&t=157s

5) Krótka rozmowa na temat treści filmu

  • Na jakie grupy możemy podzielić zwierzęta, co do sposobu przetrwania zimy? (zapadające w sen, ptaki odlatujące do ciepłych krajów, aktywne zimą)
  • Jak przygotowują się ptaki odlatujące do ciepłych krajów? (nabierają sił i dobrze się odżywiają)
  • Jakie są to ptaki? (bociany, jaskółki, słowiki, łabędzie, dzikie kaczki)
  • Dlaczego czasem zostają one w kraju? (przyzwyczajają się do dokarmiania ich przez ludzi)
  • O czym musimy pamiętać, co do zachowania względem ptaków? (nie przeszkadzać, nie zanieczyszczać środowiska, jeśli chcemy dokarmiać to na stałe i odpowiednim pokarmem)
  • Jakie zwierzęta zasypiają na zimę? (niedźwiedź brunatny, żaba, jaszczurka, ślimak, biedronka, motyl)
  • Jak się do tego przygotowują? (długo przed zimą dobrze się odżywiają, co zapewnia im pokarm oraz ciepło)
  • Jakie zwierzęta spędzają zimę aktywnie? (ptaki, zające, wilki, sarny, jelenie, lisy, dziki)
  • Co sprawia, że jest im ciepło? (zmienia się ich futro)
  • Jak możemy pomóc ptakom, zostającym w kraju? (budując karmiki i zapewniając świeże jedzenie)
  • Kto pomaga zwierzętom leśnym? (leśnik)

6)  Zwierzęta leśne – ciekawostki i wiadomości:

  • lisy to prawdziwe śpiochy – przesypiają nawet dziesięć godzin dziennie;
  • jak na leśne zwierzęta lisy bardzo często odwiedzają miasta – nad ranem, choćby we Wrocławiu, na drogach biega ich naprawdę sporo;
  • w sen zimowy zapada nie tylko niedźwiedź, ale i borsuk oraz jeż;
  • wiewiórka nie hibernuje, wbrew ogólnemu przekonaniu – spędza wiele czasu w dziupli, gdy jest mroźno, nie chcąc wychodzić, przysypia, ale nie jest to klasyczny „sen zimowy”;
  • lisy to niezłe leniuszki – często unikają kopania własnych nor, zajmując nory borsucze (śpią wraz z borsukami lub przeganiają je!)
  • wiewiórki to małe sklerotyczki – często zapominają, gdzie zakopały orzechy, ale… dzięki temu zasiewają nowe drzewa!
  • naturalnym pożywieniem jeży nie są jabłka;
  • zimą ptaki migrują do innych, cieplejszych krajów, są jednak też ptaki, które przylatują do nas – np. gil, sowa śnieżna;
  • ptaki migrując wykorzystują wrażliwość na pole magnetyczne – niczym magnes w kompasie potrafią “wyczuć” gdzie jest północ, a co za tym idzie, wiedzą w którym kierunku zmierzać odlatując do ciepłych krajów.

7) Edukacja matematyczna:

Karty pracy. Policz zwierzęta i zakreśl właściwe wyniki. Kartę pracy podam drogą mailową

Puzzle matematyczne. Proszę pocinać nożyczkami wzdłuz linii

8) Bardzo proszę o znalezienie dla dziecka   wygodnej pozycji (siedzącej z oparciem lub półleżącej) oraz o przyciemnienie nieco pomieszczenia za pomocą zasłon lub rolet. Teraz kiedy mamy już odpowiedni nastrój zapraszam do odtworzenia przygotowanego utworu.

https://www.youtube.com/watch?v=txv4-Lp9kTw

9)  Edukacja plastyczna:

Zapraszam na wspólną zabawę z rodzicami. Dzisiaj będziemy robić pracę plastyczną  “ Lisek”

 Do dzisiejszej pracy potrzebujemy:

– talerzyk jednorazowy

– farby plakatowe

– pędzelek do malowania

– nożyczki

– flamaster do malowania  nosa i oczu

– klej.

Życzę udanej zabawy. Powodzenia. Pozdrawiam Oksana Stakhovska

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed