Zajęcia dla zerówki 19.11.2020r.
Temat tygodnia: Mali Artyści
Temat dnia: Malarz
1) Kalendarz – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu https://view.genial.ly/5fb3eb30146a480d9713b00f/learning-experience-challenges-kalendarz
2) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715
3) Na początku naszego zajęcia posłuchamy piosenki „Budujemy ciszę”.
4) Słuchanie wiersza D. Dziatełowskiej „Malarze” i interpretacja ruchowa treści wiersza:
„Mam tu farby, wiadra dwa,
pędzli różnych pięć.
Pomalować co się da,
w przedszkolu mam chęć.
Macham pędzlem wzdłuż i wszerz
przyśpiewując w głos.
Wybielone ściany już
i także mój nos”.
Następnie mamusia/tatuś rozmawia z dzieckiem na temat malarzy.
Malarz to osoba, która zajmuje się twórczością artystyczną polegającą na malowaniu obrazów, rysunków. Istnieje wiele technik i stylów malarskich. Artysta przystępując do pracy stwarza koncepcję tego, co zamierza namalować. Obraz ma być wypowiedzią artysty, w której zawiera swoje przemyślenia, emocje, wiedzę i doświadczenie oraz stosunek do świata. Malarz przed stworzeniem obrazu przygotowuje szkice wstępne, korzysta też z technik fotograficznych, komputera (np. stosując technikę wyklejanki, używa fragmentów zdjęć).
5) Razem z mamusią/tatusiem obejrzycie film o Malarę
6) Dziecko dobiera na ilustracjach rzeczy potrzebne malarzowi do pracy.
Poproszę o przeliczeniu tych rzeczy na głos .
7) Poproszę Małych Malarzy o malowanie w odpowiednich kolorach figur geometrycznych. Karty pracy podam drogą mailową
8) „Rysujemy portret” – masażyk relaksacyjny – Mamusia/tatuś mówi tekst masażyku i co należy „namalować” na plecach dziecka.
Narysuję portret – gładzimy plecy otwartą dłonią
szczęśliwego człowieka. – rysujemy uśmiech
Ma głowę, wesołe oczy, – rysujemy koło i dwa małe kółeczka w środku
pięknie się uśmiecha. – rysujemy uśmiech
Lubi chodzić po górach – rysujemy góry
pływa chętnie w jeziorze. – pocieramy dłońmi o plecy
Cieszy się kiedy statkiem – rysujemy fale
w rejs wypłynąć może. – rysujemy fale
Maluje piękne obrazy – wykonujemy ruchy koliste całą powierzchni dłoni
słucha jak szumią drzewa. – malujemy drzewo
Pada deszcz, to się cieszy – dotykamy pleców opuszkami palców
kap, kap, kap z deszczem śpiewa. – dotykamy pleców opuszkami palców
9) Praca Plastyczna – Jabłuszko z dłoni
Pomaluj całą dłoń na czerwono i delikatnie naciśnij biały karton. Pozostaw farbę do wyschnięcia.
Dodaj łodygę i liść za pomocą farby lub kredki ołówkowej.
Obrysuj ostateczny odcisk dłoni czarnym markerem lub kredką.
Życzę udanej zabawy. Powodzenia. Pozdrawiam Oksana Stakhovka
Comments are closed