18.11.2020 – Zerówka – Edukacja Wczesnoszkolna – Aktor

Zajęcia dla zerówki  i przedszkola                                                           18.11.2020 r.

C:\Users\OKCAHA\Google Диск\dzień dobry.jpg

          Temat tygodnia: Mali Artyści

                      Temat dnia: Aktor

1)  Kalendarz  – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu  https://autyzmopole.pl/?p=4455  

2) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715

3) „Na powitanie” – powitanie z dziećmi piosenką – dziecko wraz z mamusią/ tatusiem siedzą w kole. Rodzic śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem, zachęcając do tego samego dziecko. Piosenkę śpiewamy 3 razy zwiększając tempo.

Na powitanie niech każdy wstanie, (wstajemy)

niech każdy wstanie, raz, dwa, trzy (klaszczemy trzy razy w dłonie)

i po ukłonie zaklaszcze w dłonie, (kłaniamy się)

zaklaszcze w dłonie, raz, dwa, trzy (klaszczemy trzy razy w dłonie)

jak jesteś z nami, to zaczynamy,

to zaczynamy raz, dwa, trzy, (klaszczemy trzy razy w dłonie)

na powitanie wesoły taniec, (wykonujemy obrót)

wesoły taniec, raz, dwa, trzy. (klaszczemy trzy razy w dłonie)

Piosenka „Na powitanie niech każdy wstanie”  https://www.youtube.com/watch?v=Jb2wbNOaBO4

4)  „Aktor” – zabawa dydaktyczna –mamusia/ tatuś zadaje dziecku zagadkę:

Choć to nie rolnik,

lecz role ma.

Często w teatrze

lub w filmie gra.

Następnie mamusia/ tatuś  rozmawia z dziećmi na temat treści zagadki i doświadczeń własnych dzieci:

  • Czy często oglądacie filmy? Jakie?
  • Czy byliście kiedyś w teatrze? Na jakim przedstawieniu? Czy Wam się podobało?
  • Kto to jest aktor? (osoba odgrywająca rolę w teatrze lub filmie)
  • Czy chcielibyście być aktorami? Dlaczego tak? Dlaczego nie?
  • Czy myślicie, że jest to trudna czy łatwa praca? Dlaczego?

Następnie mamusia/ tatuś informuje dzieci, że dzisiaj przyjrzymy się pracy aktora samodzielnie wykonując różne ćwiczenia, które muszą wykonywać osoby, które chcą zostać aktorami.

5) „Przygotowania aktorów do występu” – zabawa logorytmiczna – dzieci siedzą w kole, mamusia/ tatuś  turla do dziecka piłeczkę. Kiedy  dziecko ma już piłeczkę wykonują następujące zadania: 

  • kołyszą się na boki i śpiewają: a – a – a – a, 
  • trzymając piłkę przed sobą; 
  • kręcą się dookoła własnej osi i śpiewają: o – o – o – o; 
  • podrzucają piłkę do góry i śpiewają: opa – opa – opa – opa. 

Zabawę prowadzimy 6-krotnie, dwa razy wykonując każde zadanie.

6) Wykonanie Kart Pracy    Wyróżnij wszystkie kółka, a następnie pokoloruj

7)  

Posłuchajmy  utworów muzycznych i spróbujmy poznać swoje emocje, które powstają, kiedy słuchamy zaprezentowanej muzyki.

8) 

 Zapraszam na wspólną zabawę z rodzicami. Dzisiaj będziemy robić pracę plastyczną –  Pajacyk

do dzisiejszej pracy potrzebujemy takie materiały:

  • Nożyczki
  • Klej
  • Papier kolorowy
  • Pisak

1) Chcąc stworzyć papierowego pajacyka dzieci mają najpierw za zadanie wyciąć podłużny kawałek z papieru kolorowego i pozaginać go w harmonijkę.

2) Następnie przyklejają tak powstały „tułów” pajacyka do kartki, na jego końcu przyczepiają zaś wyciętą wcześniej główkę i czapkę.

3) Ostatnia czynność to przyklejenie prostych rąk po środku figurki pajaca. Przyciśnięta figurka „sprężynuje” w górę i w dół. 

Praca idealnie nadaje się do dalszej zabawy (dzieci mogą bawić się w teatr, wymyślać dialogi, pajacyk może tańczyć). Figurka ożyta w rękach podopiecznych, jest to niewątpliwie atut tej prostej zabawki.

Proponuje film do oglądania “Jak zrobić pajacyka”

Życzę udanej zabawy! Miłego popołudnia. Powodzenia. Pozdrawiam, Oksana Stakhovska

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed