Dzień: 20 listopada 2020





20.11.2020-Przedszkole-Rewalidacja-Ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej.

20.11.2020.

 Temat: Ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej. Zwierzęta i ich domy

1)Wysłuchajcie jakie to odgłosy zwierząt-nazwijcie je.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE -odgłosy zwierząt wiejskich

https://www.youtube.com/watch?v=lODCveaSlZs – kumkanie i rechot żab 

https://www.youtube.com/watch?v=yiRIvZplphA – odgłosy ptaków 

2) Zgadywanka.

Spróbuj uporządkować mamy i ich dzieci oraz pokaż  domek, w którym mieszkają.

3) Karta pracy -połącz zwierzątko z jego domkiem.

4) Zabawa konstrukcyjna -”Budujemy dom dla mojego ulubionego zwierzątka”

   Wiem, że niektóre dzieci mają zabawę “Farma”-zwierzątka i domki dla nich, różne elementy. Jeśli nie – zbudujcie z klocków domek dla swojej zabawki zwierzątka (pluszowy  pies,figurka kota…)

        Życzę udanej zabawy!

                        PRACE DODATKOWE DLA CHĘTNYCH DZIECI

Ćwiczenia grafomotoryczne

                                                                      Przygotowała :Elżbieta Dobrzańska


20.11.2020 rok klasa 1a 1b 1c Poznajemy zawód pisarza.

Witam Cię!

Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato

Chociaż czeka już na mnie zaspana poduszka, (przykładanie złożonych dłoni do policzka)

Chociaż misiek zmęczony ziewa, ziewa jak smok. (naśladowanie ziewania)

To codziennie wieczorem zanim pójdę do łóżka,

Zanim powiem dobranoc biorę książkę do rąk. (rozkładanie dłoni naśladujące trzymanie książki)

Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo, bo w książkach tak wiele się dzieje. (złapanie się za ręce i chodzenie wkoło)

Na przykład gdy czytasz Kubusia Puchatka

Choć znam to  to zawsze się śmieje.

Na przykład gdy czytasz Kubusia Puchatka

Choć znam to to zawsze się śmieje.

Chociaż mieszka na półce cała masa zabawek, (wskazywanie zabawek na półkach)

Chociaż zajęć tysiące proponuje mi brat. (kilkakrotne pokazywanie wszystkich palców dłoni)

Biorę z półki książeczki, (rozkładanie dłoni naśladujące trzymanie książki)

Na dywanie się kładę, (położenie się na dywanie)

Godzinami oglądam i powtarzam wciąż tak: (naśladowanie przeglądania książki)

Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo, bo w książkach tak wiele się dzieje. (złapanie się za ręce i chodzenie wkoło)

Na przykład gdy czytasz Kubusia Puchatka

Choć znam to to zawsze się śmieje.

Na przykład gdy czytasz Kubusia Puchatka

Choć znam to to zawsze się śmieje.

Zapewne masz swoją ulubioną książkę. Zanim jednak, ta książka trafi do twoich rąk, trzeba ją napisać czyli wymyślić jakąś ciekawą historię. Tym zajmują się pisarze.

         Pisarz

Są różne rodzaje książek- dla dzieci to bajki, baśnie, opowiadania i wiersze.

W książkach są też ilustracje, tym zajmuje się ilustrator czyli ktoś, kto kredkami lub farbami tworzy obrazki nazywane też ilustracjami.

„Badacze książek” – zabawa, że za chwilę zamienisz się w badacza książek. Badacz to osoba, która chce się o czymś jak najwięcej dowiedzieć i na różne sposoby to sprawdza. Weź, z półki książki, które masz w domu. Połóż je na stole i przyjrzyj się im. Powiedz, która z nich jest:

– najdłuższa, a która najkrótsza,

– najcięższa, a która najlżejsza,

– najgrubsza, a która najcieńsza.

                                                      Opracowała Marzena Marcjasz


20.11.2020-Przedszkole-Edukacja Wczesnoszkolna- Domy zwierząt

20.11.2020

                                Temat dnia: Domy zwierząt.

1) Przywitajmy się piosenką “Dzień Dobry”- proszę wykonujcie proponowane gesty.

2) Kalendarz  – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu  https://autyzmopole.pl/?p=4455

3)  Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715 

4) Przypomnijmy sobie niektóre zwierzątka.Zobaczcie gdzie mieszkają i jak      wyglądają ich domy. 

Proszę z pomocą rodzica nazwijcie je.

5) Zapraszam Was do obejrzenia  filmiku “Gdzie ja mieszkam?”-Nauka zwierząt gospodarskich, nazwy ich domów. 

6) Poćwiczmy przy piosence “Kto jak skacze”

7) Zabawa dydaktyczna “Gdzie jest mój dom?”-karta pracy

8) Wykonanie pracy plastycznej “Wiewiórka”

 Potrzebujemy : wydrukowany obrazek wiewiórki,papier kolorowy, klej.

                                                         Życzę udanej zabawy!!

                                                                            Elżbieta Dobrzańska


SI – Jak zrobić Zabawkę sensoryczną? Jak się nią bawić z dzieckiem?

Grzechotki

Na 1 filmie pokazane jest, czego można użyć do budowy grzechotki, i co włożyć do środka. Prezentowane grzechotki mają wkład z kasztanów, ryżu i grochu, ale można użyć wielu innych materiałów. Na filmie pokazane jest także, jak jedna grzechotka (ze względu na szybkość grzechotania lub zmianę pozycji) może oddawać inne dźwięki.

Na kolejnym filmie zaprezentowana jest jedna z możliwych zabaw grzechotkami.

K.J.Wierszak



20. 11. 2020r. -warsztaty- Zabawy światłem cz. 4

Dzisiaj zapraszam do obejrzenia teatrzyku cieni. Specjalnie dla Was napisałam opowiadanie, które nosi tytuł; ” O Igorze, który bał się nowych ścieżek”. Spróbujcie sami w domu stworzyć swoje opowiadanie wykorzystując lampkę nocną, prześcieradło i powycinane kształty. To niezwykła zabawa dla całej rodziny.

Zachęcam Was również do przypomnienia sobie spektaklu pt. „Czerwony Kapturek” zrealizowanego tą samą techniką. https://youtu.be/B2fDdR8xKQg

Przygotowała: Ewa Juszczak


Kategorie

Listopad 2020
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30