Daily Archives: 5 maja, 2020

06.05.20 – Matematyka – 1C- Dodawanie liczb trzycyfrowych na różne sposoby.

Witam

Zapoznaj się z filmikiem instruktażowym:

Wykonaj ćwiczenia matematyczne. Pamiętaj, że dodajemy najpierw liczby z prawej strony (z końca).

Dodatkowe zadanie dla Szymona:

W podręczniku wykonaj zadanie 1,2 . W zadaniu 2 wykonaj pierwsze dwa działania (zaznaczone niebieskim i zielonym kolorami). (str. 37)

Link do podręcznika:

https://nowasp.ebooki.nowaera.pl/viewer/page/Edukacja%20wczesnoszkolna/kl3/books/627/2/627-v2_epub/OEBPS/Text/Index.html?title=RWxlbWVudGFyeiBvZGtyeXdjw7N3LiBNYXRlbWF0eWthLCBjei4gMg==#f527c95d9d6d4922afac360966b7914d


06.05.20 – Informatyka- 1C, 2B – Kodowanie. Poznajemy program Arkusz Kalkulacyjny.

Witam

1.Zapraszam do gry interaktywnej pt. Łączenie cech.

Zadanie polega na prawidłowym wypełnieniu tabeli według kodu – uwzględniając kształt i kolor.

Zagraj

2. Zapoznaj się z filmem instruktażowym pt. Praca w arkuszu kalkulacyjnym.

Film 1

Arkusz kalkulacyjny składa się z małych prostokątów.

Te prostokąty to komórki.

Każda komórka, podobnie jak w grze w statki, ma swój własny adres, na przykład: A2, B2, C3.

Dowiedz się na czym polega gra w statki.

3. Wykonaj zadanie w programie Arkusz Kalkulacyjnym (link)

Instrukcja do wykonania:

Film 2

Zadanie do wykonania:

Powodzenia!

Pozdrawiam.

Tamila Mukha


Religia – Chcemy iść za Dobrym Pasterzem i słuchać Jego głosu.

Kl. PP3a,PP3b,PP3c,PP3e     

Temat: Chcemy iść za Dobrym Pasterzem i słuchać Jego głosu.

Proszę, aby uczniowie nakreślili znak krzyża i uczestniczyli w modlitwie; Ojcze nasz.

Zapraszam uczniów, aby oglądając zamieszczone poniżej ilustracje i obrazy wysłuchali  opowiadania o Dobrym Pasterzu według Ewangelii Świętego Jana 10,1-10.

            Ten kto wchodzi do zagrody owiec przez bramę, jest pasterzem owiec. Jemu też otwiera odźwierny, a owce słuchają jego głosu. Te, które należą do Niego, woła po imieniu i wyprowadza. Gdy wyprowadzi wszystkie swoje owce, idzie przed nimi, a one idą za Nim, gdyż rozpoznają Jego głos. Za kimś obcym nie pójdą wcale, lecz uciekną od niego, bo nie znają głosu obcych. 

(…)Uroczyście zapewniam was, to Ja Jestem bramą owiec. Jeśli ktoś ją przekroczy, uzyska zbawienie. Będzie wchodził i wychodził i znajdzie pokarm. (…) Ja przyszedłem, aby moje owce miały życie i to życie w pełni. 

            Należy w tym miejscu wyjaśnić, że Pasterz troszczy się o owieczki od rana do wieczora. Stara się o świeżą trawę i wodę, by nie były głodne i spragnione. Czuwa nad ich bezpieczeństwem, a gdy wprowadza do zagrody, liczy je , czy wszystkie wróciły z pastwiska. Pasterz ma dużo owiec. Stado podąża za jego głosem.

Nawet gdy jest kilku pasterzy na łące, owieczka słyszy głos swojego pasterza.

https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/genial.ly/5e7a64e07d05850f90a33a13/73dc7a8e-8b30-48e2-a8a5-bd2350ad64cd.jpeg

Jednak gdy jedna owieczka zgubi się, gdy grozi jej coś złego, wtedy Dobry Pasterz zostawi 99 owiec tam gdzie są one bezpieczne i szuka tej zagubionej.

https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/genial.ly/5e7a64e07d05850f90a33a13/8499ea83-e394-429c-824d-006c19512eb5.jpeg

A gdy ją znajdzie, bierze z radością na ramiona i wraca do domu, do swojej owczarni. 

https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/genial.ly/5e7a64e07d05850f90a33a13/19a57388-339c-410f-9c12-0e926cef8d3a.jpeg

 Dobry Pasterz kocha swoje owieczki, lubi patrzeć na nie i do nich mówić, a one słuchają Jego głosu. 

Dobrym  Pasterzem jest  Pan Jezus, a Ty jesteś jego owieczką 

https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/genial.ly/5e7a64e07d05850f90a33a13/b466beb8-67ef-476b-bfe0-258ece1a2e18.jpeg

            Owczarnią Pana Jezusa są chrześcijanie, wszyscy ludzie wierzący, którzy przez chrzest święty stali się dziećmi Bożymi. A głos Dobrego Pasterza to głos Kościoła, Słowa Pisma Świętego i głos kapłana w czasie Mszy Świętej.

https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/genial.ly/5e7a64e07d05850f90a33a13/0dd5820f-0eb0-49fc-97cb-e430118e121a.jpeg

             My, wierzący chcemy słuchać swojego Pasterza – Jezusa Chrystusa – i tych pasterzy (biskupów i kapłanów), którzy do nas mówią w kościele.

Zadanie nr.1

Proszę, aby uczniowie (samodzielnie lub ze wspomaganiem ) pokolorowali  poniżej podany rysunek.

C:\Users\Admin\Desktop\Zawody, 1.06.2019 i oboz w Pogorzelicy\Obóz w Pogorzelicy\rysunek Pasterza.png

Na zakończenie lekcji kreślimy znak krzyża i uczestniczmy w modlitwie: Chwała Ojcu…

Dodatkowo można zaśpiewać lub wysłuchać piosenkę: Pan jest Pasterzem moim…





„Masaż” Zabawa odprężająca w parach.

.„Masaż”. Zabawa odprężająca w parach.
Dziecko wykonuje masaż na plecach opiekuna (mama, tata, rodzeństwo, dziadkowie bądź chętne osoby znajdujące się w naszym domu), stosując ruchy wynikające z treści wiersza.
Idzie pani: tup, tup, tup, (na przemian uderzamy w plecy końcami palców)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk, (uderzamy jednym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop, (uderzamy dłonią)
żaba robi długi skok. (uderzamy opuszkami palców w dwie odległe części pleców)
Wieje wietrzyk: fiut, fiut, fiut. (dmuchamy w szyję)
Kropi deszczyk: puk, puk, puk, (delikatnie stukamy wszystkimi palcami)
Deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup, (uderzamy dłońmi zwiniętymi w miseczki)
a grad w szyby: łup, łup, łup.(lekko uderzamy pięściami)
Świeci słonko, (ruchem okrężnym gładzimy dłonią plecy)
wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy)
pada deszczyk. (stukamy palcami)
Czujesz dreszczyk? (lekko szczypiemy w kark).
Tą zabawę wykonujemy na przemian w parach, w trakcie gdy w tle leci spokojna, odprężająca
muzyka.
Link do muzyki https://youtu.be/_-m3YhxJ8U0


Życzę miłej i odprężającej zabawy.
Ewelina Lewko


Zajęcie kreatywne – Kompozycja sznurkowa z papieru toaletowego.

KL.3B                                                                                                  

Temat:  Kompozycja sznurkowa z papieru toaletowego.

Potrzebne materiały:  rolka papieru klej , blok rysunkowy.

Sposób realizacji :  

  • Rozwijamy kawałek papieru i zwijamy go wzdłuż robiąc sznurek.
  • Gdy zrobimy już dużą ilość sznurków , postarajmy się nakleić je na kartkę tworząc jakiś obrazek.
  • Jeżeli papier jest biały, to kartkę możemy pomalować lub wziąć kartkę z bloku kolorowego.

opracował: Andrzej Janiak


Zajęcia kreatywne – Wiosenne kwiaty.

KL.3A                                                                                                       

Temat: Wiosenne kwiaty.

Potrzebne materiały:      

Kolorowe czasopisma, nożyczki, klej , blok rysunkowy.

Sposób realizacji

  • Wycinamy z gazety kawałki np. tekstu i naklejamy jako tło.
  • Potem w czasopismach kolorowych szukamy zdjęć w  kwiatów i wycinamy je  szukając  różnych gatunków  np- mak polny, róża, aster itd.

opracował: Andrzej Janiak


Religia: Poznajemy Pismo Święte: Opowieść o miłosiernym samarytaninie.

Kl. 2c,2d,2e,2f,2G

Temat: Poznajemy Pismo Święte: Opowieść o miłosiernym samarytaninie.

Proszę, aby uczniowie samodzielnie lub ze wspomaganiem nakreślili znak krzyża  i uczestniczyli  w modlitwie: Ojcze nasz.

               Zapraszam uczniów do wysłuchania opowiadania:  „O miłosiernym  samarytaninie”  według Ewangelii Świętego Łukasza  10,30-34. Proszę, aby uczniowie oglądając ilustracje zastanowili się nad tym, jak postąpił samarytanin wobec potrzebującego pomocy człowieka, czy postąpił dobrze czy źle?

Pan Jezus opowiedział taką opowieść: 

            Pewien człowiek schodził z Jerozolimy i wpadł w ręce zbójców. Ci nie tylko że go obdarli, lecz jeszcze rany mu zadali i zostawiwszy na pół umarłego, odeszli. 

Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Przypadkiem przechodził ta drogą pewien kapłan; zobaczył go i minął.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Tak samo lewita (pomocnik kapłana), gdy przyszedł na to miejsce i zobaczył go, minął.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Pewien zaś Samarytanin, będąc w podróży, przechodził również obok niego. Gdy go zobaczył, wzruszył się głęboko: podszedł do niego i opatrzył mu rany, zalewając je oliwą i winem; potem wsadził go na swojego osła, zawiózł go do gospody i pielęgnował go.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Następnego zaś dnia wyjął dwa denary, dał gospodarzowi i rzekł: Miej o nim staranie, a jeśli co więcej wydasz, ja oddam tobie, gdy będę wracał.

              Po wysłuchaniu opowiadania, proszę aby uczniowie (ze wspomaganiem lub samodzielnie) odpowiedzieli na pytanie (lub wskazali gestem): Czy samarytanin dobrze postąpił, czy udzielił pomocy napadniętemu przez złych ludzi człowiekowi?

              Wyjaśnienie: w tym miejscu należy podkreślić to, że Samarytanin ulitował się nad chorym, potrzebującym pomocy człowiekiem. To znaczy, że pospieszył mu z pomocą, stosując przyjęte wówczas środki leczenia. Oliwa goiła rany, wino je dezynfekowało. Zaopiekował się nim nie tylko chwilowo, ale zabezpieczył mu dalszą opiekę w gospodzie. 

Na ilustracji poniżej widzimy dobrego samarytanina jak pochyla się nad chorym, potrzebującym pomocy człowiekiem.

C:\Users\Admin\Pictures\2020-05-05\Phone\DCIM\Camera\20200505_112557.jpg

Również Pan Jezus, gdy chodził po ziemi to pomagał ludziom chorym i cierpiącym – leczył ich i uzdrawiał, nie chciał, aby byli chorzy, cierpiący, smutni.

 Na kolejnej ilustracji widzimy jak Pan Jezus uzdrawia chorego.

C:\Users\Admin\Pictures\2020-05-05\Phone\DCIM\Camera\20200505_112514.jpg

             Nikt z nas nie lubi być chorym (wtedy czujemy się źle, mamy gorączkę, potrzebujemy pomocy lekarza i bliskich nam osób), prośmy więc Boga w modlitwie:

  Boże, daj mi cierpliwość i pomóż zachować uśmiech. Dziękuję za tych ludzi (lekarz, pielęgniarka, rodzice, rodzeństwo, opiekunowie), którzy troszczą się o mnie. Amen. 

            Dzisiejsza lekcja uczy nas, że również my, w miarę swoich możliwości mamy pomagać tym ludziom którzy czują się źle i potrzebują naszej pomocy. 

Zadanie nr.1

Proszę, aby uczniowie (samodzielnie lub ze wspomaganiem) pokolorowali rysunek podany poniżej.

Obraz może zawierać: rysunek

Według wzoru:

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Na zakończenie lekcji kreślimy znak krzyża i uczestniczymy w modlitwie: Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu…


Kategorie

Maj 2020
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031