04.03.2021 – Zerówka – Edukacja Wczesznoszkolna – Szczotkujemy zęby

Zajęcia dla zerówki                                                                              04.03.2021r.

        Temat tygodnia: W zdrowym ciele – zdrowe zęby

                                     Temat dnia: Szczotkujemy zęby 

1)  Kalendarz  – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu https://view.genial.ly/5fb3eb30146a480d9713b00f/learning-experience-challenges-kalendarz

2) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715

3)  Na początku naszego zajęcia posłuchamy piosenki  „Na powitanie niech każdy wstanie”  https://www.youtube.com/watch?v=Jb2wbNOaBO4

4) Edukacja polonistyczna:

 Obejrzycie film p.t. Jak należy szczotkować zęby?

5)  Krótka rozmowa na temat treści filmu:

  • O czym był film?
  • Jakich przyborów używamy do dbania o zęby?
  • Jak należy myć zęby?

6)  Zabawa dydaktyczna

Następnie każde dziecko otrzymuje swoje przybory i dzieci pod kierunkiem mamusi/tatusia trenują odpowiednie mycie zębów.

Etapy mycia zębów:

  1. Nalewamy wodę do kubeczka.
  2. Odkręcamy pastę do zębów.
  3. Wyciskamy troszkę pasty na szczoteczkę.
  4. Zakręcamy pastę.
  5. Szczotkujemy zęby.
  6. Płuczemy zęby wodą z kubeczka.
  7. Płuczemy szczoteczkę.
  8. Wylewamy wodę z kubeczka.
  9. Wkładamy do kubeczka pastę i szczoteczkę.
  10. Myjemy ręce.

7) Edukacja matematyczna:

 “Policz plomby” – zabawa dydaktyczna – mamusia/tatuś  rozkłada na dywanie emblematy zębów z plombami w różnych kolorach. Zadaniem dzieci jest posegregowanie zębów na grupy według kolorów plomb i policzenie, ile jest plomb w danym kolorze. Kartę pracy podam drogą mailową

8) Bardzo proszę o znalezienie dla dziecka   wygodnej pozycji (siedzącej z oparciem lub półleżącej) oraz o przyciemnienie nieco pomieszczenia za pomocą zasłon lub rolet. Teraz kiedy mamy już odpowiedni nastrój zapraszam do wysłuchania przygotowanego utworu.

https://www.youtube.com/watch?v=txv4-Lp9kTw

9)  Edukacja plastyczna:

Zapraszam na wspólną zabawę z rodzicami. Dzisiaj będziemy robić pracę plastyczną  

 “Pasty smakowe” Rodzic omawia z dziećmi, jak należy wykonać zadanie (kolorujemy pasty według kodu, a następnie przeliczamy ile jest past o danym smaku i zapisujemy cyfrę w odpowiedniej ramce).  Kartę pracy podam drogą mailową.

Życzę udanej zabawy. Powodzenia. Pozdrawiam Oksana Stakhovska

Udostępnij:

Categories:

Tagged:

Comments are closed