17.11.2020 – Zerówka – Edukacja wczesnoszkolna (matematyczna) – Muzyk – raz, dwa, trzy

Zajęcia dla zerówki                                                                 17.11.2020

          Temat tygodnia: Mali Artyści

                                 Temat dnia: Muzyk – raz, dwa, trzy.

1)  Kalendarz  – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu  https://autyzmopole.pl/?p=4455  

2) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715

3) Na początku naszego zajęcia posłuchamy piosenki „Budujemy ciszę”. 

4)  „Jestem muzykantem” – zabawa dydaktyczna – dziecko  wraz z mamusią / tatusiem siedzą w kole. Mamusia/tatuś  wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie ruchy, dziecko próbuje naśladować.

Ja dziesięć palców mam (poruszamy paluszkami),

Na pianinie gram (uderzamy palcami o podłogę).

Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),

Na bębenku gram (uderzamy dłońmi o kolana).

Ja dziesięć palców mam (poruszamy paluszkami),

I na trąbce gram (poruszamy wszystkimi palcami przed ustami).

Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),

I zaklaszcze wam (klaszczemy w dłonie).

Zabawę prowadzimy 3-krotnie. Przypominamy o cyfrze 3 -Zabawa  “Pokaż mi trzy paluszka” 

Następnie mamusia/tatuś rozmawia z dzieckiem na temat muzyków:

  • Jak myślicie, jakim artystom się dzisiaj przyjrzymy?
  • Czym zajmują się muzycy?
  • Czy znacie jakichś muzyków?

Mamusia/tatuś podsumowuje/informuje, że muzycy to nie tylko osoby grające na instrumentach, ale także wokaliści, dyrygenci, kompozytorzy, producenci muzyczni. Muzycy często znani są pod jednym nazwiskiem, pseudonimem bądź nazwą zespołu, ale musimy pamiętać, że tak naprawdę pomaga im wiele osób np. dźwiękowcy, autorzy tekstów, osoby odpowiedzialne za nagrywanie płyt, organizację koncertów.

5) Przypomnimy sobie jakie poznaliśmy instrumenty muzyczne. .https://youtu.be/5lrMLE0KFtQ

             Bębenek                                                                    Fortepian

Akordeon                                                                     Konga

Klarnet                                                             Skrzypce

5)   

Pobawimy się teraz w  „echo rytmiczne” – mamusia/tatuś improwizuje rytm na wybranym instrumencie, a dziecko powtarza ten rytm w dowolny sposób (np. klaskanie, tupanie itp.) Zrobimy to wszystko po 3 razy. Tak przypominamy o cyfrze 3. 

6) Wykonanie Kart Pracy 

„Połącz muzyczne instrumenty z ich cieniem” i “Piszemy cyfrę 3”  Karty pracy podam drogą mailową.

7) Posłuchajmy piosenki Jeśli jesteś dziś szczęśliwy i zatańczmy https://youtu.be/az7AZ2La6g4 

8) Praca plastyczna “ Mój instrument – Dmuchacz

Dmuchacz – nowy muzyczny instrument. Uczymy się dmuchać. Żeby nauczyć się grać, trzeba umieć dmuchać. 

 Do dzisiejszej pracy potrzebujemy:

  • Rurkę od papieru toaletowego;
  • 1 sztuka papieru konstrukcyjnego
  • 3 skrawki bibuły w kolorze czerwonym, żółtym i pomarańczowym 
  • Nożyczki;
  • Klej w sztyfcie
  • Pistolet do klejenia lub kropki kleju
  • 2 pompony około 1 Cm
  • 2 pompony około 3/8 Cm
  • 2 wyłupiaste oczy około  1/2 Cm

1. Wytnijmy kawałek papieru kolorowego, aby mieć dokładną długość rolki papieru. Rozprowadzamy klej  w sztyfcie na jednej stronie papieru. Wyrównamy końce papieru z końcami rolki papieru, a następnie owijamy papier wokół rolki, aby była całkowicie zakryta.

2. Używając pistoletu do klejenia lub kropek kleju, przymocujemy jedno z wyłupiastych oczu do środka jednego z większych pomponów. Powtórzymy to dla drugiego wyłupiastego oka i drugiego większego pomponu. To będą  smocze oczy (powinniśmy mieć dwoje oczu)

3. Używając pistoletu do klejenia lub kropek kleju, przymocujemy każde ze smoczych oczu do jednego końca rolki papieru.

4. Używając pistoletu do klejenia lub kropek kleju, przymocujemy dwa mniejsze pompony w pobliżu drugiego końca papierowej tubki, aby zrobić nos smoka.

5. Aby rozpalić ogień, pociąć skrawki czerwonej, żółtej i pomarańczowej bibuły na długie, spiczaste paski o długości około 9 cm lub 10 cm.

6. Nałożymy trochę kleju  w sztyfcie na prosty koniec jednego z pasków bibułki, a następnie przymocowujemy go do wewnętrznej strony rolki papieru pod nosem smoka. Powtórzymy i trzymajmy przyklejanie bibułki do wewnętrznej strony rolki papieru, pracując wokół rolki.

Przyklejamy tylko bibułkę, jak pokazano na zdjęciu. Nie przyklejamy bibułki dookoła dolnej części rolki (pod nosem). Grawitacja ściągnie tam bibułkę i nie poruszy się, gdy dmuchniesz w rolkę papieru.

7. Twój smok z rolki papieru jest kompletny! Weź głęboki oddech, połóż usta na końcu rolki papieru i…. dmuchnij!

Życzę udanej zabawy. Powodzenia. Pozdrawiam Oksana Stakhovska

Udostępnij:

Kategorie