Zajęcia dla zerówki 17.11.2020
Temat tygodnia: Mali Artyści
Temat dnia: Muzyk – raz, dwa, trzy.
1) Kalendarz – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu https://autyzmopole.pl/?p=4455
2) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715
3) Na początku naszego zajęcia posłuchamy piosenki „Budujemy ciszę”.
4) „Jestem muzykantem” – zabawa dydaktyczna – dziecko wraz z mamusią / tatusiem siedzą w kole. Mamusia/tatuś wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie ruchy, dziecko próbuje naśladować.
Ja dziesięć palców mam (poruszamy paluszkami),
Na pianinie gram (uderzamy palcami o podłogę).
Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),
Na bębenku gram (uderzamy dłońmi o kolana).
Ja dziesięć palców mam (poruszamy paluszkami),
I na trąbce gram (poruszamy wszystkimi palcami przed ustami).
Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),
I zaklaszcze wam (klaszczemy w dłonie).
Zabawę prowadzimy 3-krotnie. Przypominamy o cyfrze 3 -Zabawa “Pokaż mi trzy paluszka”
Następnie mamusia/tatuś rozmawia z dzieckiem na temat muzyków:
- Jak myślicie, jakim artystom się dzisiaj przyjrzymy?
- Czym zajmują się muzycy?
- Czy znacie jakichś muzyków?
Mamusia/tatuś podsumowuje/informuje, że muzycy to nie tylko osoby grające na instrumentach, ale także wokaliści, dyrygenci, kompozytorzy, producenci muzyczni. Muzycy często znani są pod jednym nazwiskiem, pseudonimem bądź nazwą zespołu, ale musimy pamiętać, że tak naprawdę pomaga im wiele osób np. dźwiękowcy, autorzy tekstów, osoby odpowiedzialne za nagrywanie płyt, organizację koncertów.
5) Przypomnimy sobie jakie poznaliśmy instrumenty muzyczne. .https://youtu.be/5lrMLE0KFtQ
Bębenek Fortepian
Akordeon Konga
Klarnet Skrzypce
5)
Pobawimy się teraz w „echo rytmiczne” – mamusia/tatuś improwizuje rytm na wybranym instrumencie, a dziecko powtarza ten rytm w dowolny sposób (np. klaskanie, tupanie itp.) Zrobimy to wszystko po 3 razy. Tak przypominamy o cyfrze 3.
6) Wykonanie Kart Pracy
„Połącz muzyczne instrumenty z ich cieniem” i “Piszemy cyfrę 3” Karty pracy podam drogą mailową.
7) Posłuchajmy piosenki Jeśli jesteś dziś szczęśliwy i zatańczmy https://youtu.be/az7AZ2La6g4
8) Praca plastyczna “ Mój instrument – Dmuchacz “
Dmuchacz – nowy muzyczny instrument. Uczymy się dmuchać. Żeby nauczyć się grać, trzeba umieć dmuchać.
Do dzisiejszej pracy potrzebujemy:
- Rurkę od papieru toaletowego;
- 1 sztuka papieru konstrukcyjnego
- 3 skrawki bibuły w kolorze czerwonym, żółtym i pomarańczowym
- Nożyczki;
- Klej w sztyfcie
- Pistolet do klejenia lub kropki kleju
- 2 pompony około 1 Cm
- 2 pompony około 3/8 Cm
- 2 wyłupiaste oczy około 1/2 Cm
1. Wytnijmy kawałek papieru kolorowego, aby mieć dokładną długość rolki papieru. Rozprowadzamy klej w sztyfcie na jednej stronie papieru. Wyrównamy końce papieru z końcami rolki papieru, a następnie owijamy papier wokół rolki, aby była całkowicie zakryta.
2. Używając pistoletu do klejenia lub kropek kleju, przymocujemy jedno z wyłupiastych oczu do środka jednego z większych pomponów. Powtórzymy to dla drugiego wyłupiastego oka i drugiego większego pomponu. To będą smocze oczy (powinniśmy mieć dwoje oczu)
3. Używając pistoletu do klejenia lub kropek kleju, przymocujemy każde ze smoczych oczu do jednego końca rolki papieru.
4. Używając pistoletu do klejenia lub kropek kleju, przymocujemy dwa mniejsze pompony w pobliżu drugiego końca papierowej tubki, aby zrobić nos smoka.
5. Aby rozpalić ogień, pociąć skrawki czerwonej, żółtej i pomarańczowej bibuły na długie, spiczaste paski o długości około 9 cm lub 10 cm.
6. Nałożymy trochę kleju w sztyfcie na prosty koniec jednego z pasków bibułki, a następnie przymocowujemy go do wewnętrznej strony rolki papieru pod nosem smoka. Powtórzymy i trzymajmy przyklejanie bibułki do wewnętrznej strony rolki papieru, pracując wokół rolki.
Przyklejamy tylko bibułkę, jak pokazano na zdjęciu. Nie przyklejamy bibułki dookoła dolnej części rolki (pod nosem). Grawitacja ściągnie tam bibułkę i nie poruszy się, gdy dmuchniesz w rolkę papieru.
7. Twój smok z rolki papieru jest kompletny! Weź głęboki oddech, połóż usta na końcu rolki papieru i…. dmuchnij!
Życzę udanej zabawy. Powodzenia. Pozdrawiam Oksana Stakhovska
Comments are closed