Dzień dobry
Z okazji Dnia Ziemi zapraszam do wspólnej zabawy.
Dla naszych uczniów ekologia na co dzień to radość z przebywania na świeżym powietrzu, okazywanie szacunku żywym stworzeniom, gaszenie światła po wyjściu z pokoju, zakręcanie wody w trakcie mycia zębów, segregacja śmieci czy powtórne wykorzystywanie niektórych opakowań. Zachęcam do rozmów o ekologii w sposób prosty i zrozumiały.
PRZEDSTAWIAM PROPOZYCJE ZABAWY Z UŻYCIEM PLANSZY W ZALEŻNOŚCI OD INDYWIDUALNYCH MOŻLIWOŚCI:
1. Na początek oglądamy z dzieckiem planszę i nazywamy wszystkie obrazki.
2. Możemy poszerzyć wiedzę dziecka, dodając informacje o wybranym obrazku np. pszczoła lata, pszczoła zbiera nektar z kwiatów, pszczoła bzyczy „bzz”, pszczoła robi miód itp.
3. Wskazywanie wybranego obrazka po nazwie: np. pokaż, gdzie jest kwiatek.
4. Wskazywanie wybranego obrazka po opisie: np. pokaż mi obrazek, na którym jest roślina, która ma kolorowe płatki i pięknie pachnie.
5. Wskazywanie obrazków, na których jest np. kolor żółty, czerwony itp.
6. Rzucamy kostkami do gry, liczymy ile wypadło oczek i szukamy razem właściwego obrazka.
7. Można wydrukować planszę dwa razy, jedną pociąć na pojedyncze obrazki. Zadanie polega na łączeniu obrazków w pary poprzez nakładanie obrazka na planszę we właściwym miejscu.
8. Jeżeli wydrukujemy planszę dwa razy i potniemy je obie na pojedyncze obrazki, to możemy grać w popularne „memory game”, czyli odszukiwanie zakrytych par obrazków.
9. Kolejny pomysł na wykorzystanie obrazków to zabawa pamięciowa. Wybieramy na początek 2 – 3 obrazki i pokazujemy dziecku. Dziecko zamyka oczy, a my chowamy jeden z nich. Po otwarciu oczu, dziecko zgaduje, jakiego obrazka brakuje.
10. Losujemy dowolny obrazek i razem próbujemy go narysować na kartce.
11. Uczniowie, którzy znają cyfry, mogą poukładać powycinane obrazki kolejno od 1 do 12.
Pozdrawiam
Diana Krygiel
Comments are closed