Temat tygodnia: Zimowa frajda
Temat dnia: Hu Hu Ha – Zimy czas
Kalendarz – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu
Kalendarz dnia- Zima
Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715
Najpierw przypomnimy sobie o konieczności mycia rąk
Obejrzyjcie razem z mamusią / tatusiem Bajkę o Zimie
Zima dookoła” – zabawa dydaktyczna – mamusia/tatuś rozmawia dzieckiem na temat tego, jakie są charakterystyczne cechy zimy. Następnie podsumowuje, że zimą:
- pada śnieg,
- jest zimno,
- z dachów zwisają sople,
- rzeki/jeziora/kałuże zamarzają,
- niektóre zwierzęta zapadają w sen zimowy, a ptaki odlatują do ciepłych krajów.
Teraz zapraszam na piosenkę „Nasza zima zła”, za każdym razem kiedy słyszycie „nasza zima zła” chuchajcie w dłonie złożone przy ustach.
Nasza zima zła!
Hu! hu! ha! Hu! hu! ha! Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy,
mroźnym śniegiem w oczy prószy,
wicher w polu gna!
Nasza zima zła! nasza zima zła.
Hu! hu! ha! Hu! hu! ha! Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
w ręku gałąź oszroniała,
a na plecach mgła.
Nasza zima zła, nasza zima zła.
Hu! hu! ha! Hu! hu! ha! Nasza zima zła!
A my jej się nie boimy,
dalej śnieżkiem w plecy zimy,
niech pamiątkę ma!
Nasza zima zła, nasza zima zła.
Hu! hu! ha! Hu! hu! ha!
Hu! hu! ha! Hu! hu! ha!
„Bałwankowe puzzle” – wykonanie karty pracy. Wycinamy puzzle po przerywanych liniach, układamy je i naklejamy na kartę/układamy je według wzoru i naklejamy.
„Bałwanka lepisz Ty” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Poproszę mamusię/tatusia o pomoc w odpowiednich czynnościach – dziecko naśladuje i próbuje wypowiadać słowa wyliczanki z rodzicem. Zabawę powtarzamy 3-krotnie.
Gdy puszysty sypie śnieg,(podnosimy ręce wysoko do góry i opuszczamy poruszając szybko palcami)
białe kule szybko lep! (poruszamy dłońmi tak, jakbyśmy lepili kulki ze śniegu)
Jest kapelusz, miotła też,(robimy daszek nad głową, udajemy, że trzymamy w dłoniach miotłę)
Kto to będzie? Czy już wiesz? (rozkładamy ręce na boki dłońmi skierowanymi do góry)
Raz, dwa, trzy, bałwanka lepisz Ty! (pokazujemy kolejne palce i wskazujemy na wybrane dziecko)
Bardzo proszę o znalezienie dla dziecka wygodnej pozycji (siedzącej z oparciem lub półleżącej) oraz o przyciemnienie nieco pomieszczenia za pomocą zasłon lub rolet. Teraz kiedy mamy już odpowiedni nastrój zapraszam do odtworzenia przygotowanego utworu.
Życzę udanej zabawy. Powodzenia. Pozdrawiam Oksana Stakhovska
Comments are closed