24.01.2022 rok klasa 1a 1b 1c 1d Rewalidacja

Temat : Śnieżynkowe zabawy

Na początku naszego zajęcia posłuchamy piosenki „Zima, zima, zima”

Zawierucha” – autor Stefania Szuchowa. Rodzic czyta wiersz i rozmawia z dzieckiem na temat jego treści.

Uciekała  gwiazdeczka śniegowa,

Bo się chciała przed wichurą schować.

Była wątła, maleńka i cicha,

A ten wicher ją ciągle popychał.

Gdy na chwilę usiadła na daszku,

To ją porwał i zaniósł do lasku …

– Skończże, wichrze, te szalone figle,

Daj odpocząć na świerkowej igle!

Nie porywaj mnie, wichrze, nie miotaj,

Ja chcę sobie troszkę pomigotać …

Ale wicher gwiazdki nie słucha.

Hej, gwiazdeczko, tańcz, bo zawierucha!

Rozmowa na temat jego treści z wykorzystaniem dodatkowych pytań np.:

– Kto jest bohaterem wiersza?

– Jaka była gwiazdka?

– Co chciała robić?

– Co robił z nią wiatr?

Zapraszam Was do zabawy ruchowej z wykorzystaniem elementów Integracji Sensorycznej. Spróbujcie wykonać taki same ruchy jak Pani na filmie

Wykonanie Kart Pracy.

„Pada śnieg” – zabawa ruchowa do wiersza – rodzic wypowiadając słowa wiersza wykonuje odpowiednie czynności, dziecko powtarzają za rodzicem wykonując takie same ruchy:

Pada, pada, pada śnieg, (naśladujemy palcami ruch padającego śniegu)

I wieje, wieje wiatr. (wyciągamy ręce w górę, naśladujemy drzewa poruszające się na wietrze)

Chociaż wkoło zima zła, (zataczamy przed sobą rękami koła)

Idę sobie w świat. (maszerujemy w miejscu)

Krok do przodu, (wykonujemy krok do przodu)

Dwa do tyłu (wykonujemy dwa kroki do tyłu)

Oraz w prawo skok. (skaczemy obunóż w prawą stronę)

I choć mrozik szczypie w uszy, (masujemy rękami uszy)

Nie martwi mnie to. (klaszczemy)

Teraz zapraszam na muzyczny utwór  Antonio Vivaldi “Zima”

Życzę udanej zabawy! Pozdrawiam, Oksana Stakhovska

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed