Dzień dobry,
Na dzisiejszych zajęciach z terapii pedagogicznej przygotowałam dla Ciebie ćwiczenie, które umacnia Twoje myślenie przyczynowo-skutkowe.
Przyczyna skutek
W tym ćwiczeniu przedstawię Ci różne sytuacje, a potem zadam Ci do nich pytanie związane z przyczyną i skutkiem zdarzenia.
Sytuacja 1
Kasia wyszła po szkole na podwórko. Było mroźnie i ślisko. Idąc w stronę boiska, Kasia upadła.
Pytania: Co mogło się stać po upadku Kasi? Dlaczego Kasia upadła?
Sytuacja 2
Igor wstał dzisiaj bardzo rozdrażniony. Wszystko go denerwowało. Wychodząc z pokoju spotkał brata i mało przyjemnie się do niego odezwał.
Pytania: Co mogło sprawić, że Igor był taki rozdrażniony rano? Jak mógł zareagować brat na nieprzyjemne słowa Igora?
Sytuacja 3
Tata postanowił zabrać rodzinę na wspólny spacer za miasto. Nagle zadzwonił kolega z pracy i poprosił go o zastępstwo w pracy z uwagi na to, że jego żona trafiła do szpitala. Tato zgodził się, chociaż było mu przykro, że nie mógł zabrać swojej rodziny na spacer.
Pytania: Dlaczego tacie było przykro? Jak mogła zareagować jego rodzina na to, że nie będą mogli razem pojechać na spacer?
Sytuacja 4
Ola postanowiła zaadoptować psa ze schroniska. Mama i tata byli temu pomysłowi przeciwni. Rodzice powiedzieli córce, że pies potrzebuje dużej przestrzeni, a oni mieszkają w małym mieszkaniu i będzie się męczył. Ola zaczęła płakać.
Pytania: Jak myślisz, dlaczego Ola chciała mieć psa ze schroniska? Dlaczego rodzice nie zgodzili się na psa?
Sytuacja 5
Podczas spaceru po lesie Marek zauważył, że jakiś mężczyzna wyrzuca śmieci do lasu. Podbiegł do tej osoby i zwrócił mu uwagę, ale mężczyzna powiedział, żeby ten się nie wtrącał.
Pytania: Dlaczego Marek zwrócił uwagę mężczyźnie? Dlaczego nie wolno wyrzucać śmieci do lasu?
Dziękuję bardzo
Opracowała: Aneta Trojanowska
Comments are closed