25.11.2020 – Zerówka – Edukacja Wczesnoszkolna – Dzień Pluszowego Misia

Zajęcia dla zerówki                                                                              25.11.2020r.

  Temat tygodnia: Przygotowania zwierząt do zimy.

                                     Temat dnia: Dzień Pluszowego Misia

1)  Kalendarz  – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu https://view.genial.ly/5fb3eb30146a480d9713b00f/learning-experience-challenges-kalendarz

2) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715

  • 3)  Na początku naszego zajęcia posłuchamy piosenki  „Gimnastyka Puchatka”

4)   Edukacja polonistyczna:

 Teraz mamusia/tatuś przeczyta Ci wiersz  

Kto jest dzieci przyjacielem”?

Kto jest dzieci przyjacielem?

Mały miś.

Kto tajemnic zna tak wiele?

Mały miś.

Miś choć mały, choć nieśmiały,

wielkie serce w sobie ma.

Pocieszyciel doskonały.

Każdy misia swego ma.

Krótka rozmowa na temat treści wiersza i doświadczeń własnych dzieci:

  • Kto jest przyjacielem dzieci według wiersza?
  • Do czego służy dzieciom miś ?
  • Dla kogo z Was miś też pełni rolę przyjaciela?

         Opowieść o historii powstania pluszowego misia:

Dawno dawno temu w 1902 roku,  prezydent Stanów Zjednoczonych, Teodor Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zrobieniu krzywdy małemu  niedźwiadkowi. Świadkiem tego wydarzenia był pewien dziennikarz, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, zobaczył go właściciel sklepu z zabawkami. Wpadł na pomysł, aby wykonać kilka pluszowych  misiów. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie. Sprzedawca zwrócił się z prośbą do prezydenta aby pluszowe misie nazwać Tedy i tak się je nazywa do dzisiaj.  Misie towarzyszą dzieciom na całym świecie i w każdej chwili można się do nich przytulić.

6) Opowiadanie ruchowe „Misie i miód”:

To będzie opowiadanie o misiach, które lubią miód. Ja jestem dużym misiem, wy małymi misiami. Małe misie robią to, co duży miś.

Misie wstają, przeciągają się… w brzuszkach mamy pusto (głaszczą się po brzuchach) i mruczą (mrrr… mrrr…)

tam na drzewie (gest w górę) jest miód

wchodzimy na drzewo (stojąc w miejscu naśladują wdrapywanie się na drzewo)

sięgamy łapą po miód (wyciągają rękę, nabierają  niby miód i wkładają do buzi)

dobry miód (mruczą, mlaskają, oblizują usta)

a tu przyleciała pszczoła i bzyczy (bzzzzzz…)

może użądlić (misie machają łapami)

trach, spadają z drzewa (siadają na podłodze)

w brzuszku pełno (klepią sie po brzuchu)

idziemy spać (ziewają, przeciągają się, kładą na ziemi i udają, że śpią).

7)   „Bal misiów” – zabawa ruchowa przy piosence „Jadą, jadą misie”

8) Edukacja matematyczna:

 „Ukryty obrazek” – wykonanie karty pracy. Kolorujemy pola według cyfry której przypisany jest poszczególny kolor. Karty pracy podam drogą mailową

9)    Edukacja plastyczna:

Zapraszam na wspólną zabawę z rodzicami. Dzisiaj będziemy robić pracę plastyczną “Misie”

 Do dzisiejszej pracy potrzebujemy:

– szablon misia, podam drogą mailową

– karton 

– nożyczki

– taśmę

– klej do przyklejania serduszka

Życzę udanej zabawy. Powodzenia. Pozdrawiam Oksana Stakhovska

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed