Integracja Sensoryczna 25.02.2021r.
Propozycja dla dzieci młodszych – Przedszkole i Zerówka
Proste zabawy sensoryczne w lesie lub w parku.
Dziś proponuję Państwu żebyście wspólnie z dziećmi wybrali się na spacer do lasu lub pobliskiego parku. Są to miejsca, gdzie w naturalnym środowisku możemy stymulować nasze zmysły.
Układ dotykowy
– Przytulanie się do drzew
– Dotykanie dłońmi kory drzew, gałązek drzew iglastych, szyszek , mchu itp.
– Spacerowanie po mchu, szyszkach, ścieżkach o różnej fakturze
Układ proprioceptywny i przedsionkowy
– Chodzenie na piętach i palcach
– Chodzenie do tyłu
– Podskoki obunóż do przodu , do tyłu i na boki
– Zeskoki z pieńków
– Przechodzenie przez naturalne przeszkody
– Pchanie drzew
– Chodzenie po linii prostej (narysowanej patykiem na ścieżce) noga za nogą, do przodu i do tyłu
Układ słuchowy
– Słuchamy odgłosów lasu, dźwięków przyrody, śpiewu ptaków
– Gramy patykiem na pniach drzew wystukując rytm
Układ wzrokowy
– Szukanie oznak wiosny
– Zbieranie szyszek , gałązek, kawałków kory, patyczków (zbieranie do woreczka, bo przydadzą nam się do zabawy w domu)
– Rzucanie szyszkami do celu
Układ węchowy
– Oddychamy głęboko – wdech nosem, wydech ustami
– Wąchanie szyszek, mchu i innych skarbów, które znajdujemy w trakcie spaceru
Po powrocie do domu proponuje wykonanie leśnego sensorka:
Szyszki, kawałki kory, różne gatunki liści, mech, patyczki, itd. wkładamy do miski i zalewamy ostudzoną galaretką lub rozpuszczoną w wodzie żelatyną. Wstawiamy na kilka/kilkanaście godzin do lodówki i leśny sensorek jest gotowy! Zabawa żelatyną, jak każdą masą, wspiera integrację sensoryczną. Dziecko chcąc dostać się do leśnych skarbów musi najpierw zdjąć z nich galaretowatą powłokę – może ją ugniatać, naciskać, dłubać, rozciągać itd. Kiedy dziecko wyjmie już ukryte leśne niespodzianki, może spróbować określić z jakiego drzewa pochodzi kora, liść czy szyszka itd. Taka forma zabawy na pewno spodoba się dzieciom!
Serdecznie pozdrawiam – Joanna Baranowska
Comments are closed