Drodzy Warsztatowicze!
Dzisiaj Waszym zadaniem będzie połączenie przyczyny (znajdującej się w lewej kolumnie) z jej skutkiem (znajdującym się w prawej kolumnie tabeli).
Pierwsza tabela stanowi zadanie rozgrzewkowe.
Przykład: Gdy pada deszcz, powstają kałuże. W związku z tym trzeba połączyć cyferkę 1. z lewej kolumny z cyferką 3. z prawej kolumny. Powodzenia!
| Przyczyna | Skutek |
| 1. Pada deszcz. | 1. Pies przynosi zabawkę z powrotem. |
| 2. Dziecko przewróciło się w trakcie biegu. | 2. Talerz się potłukł. |
| 3. Rzucam psu zabawkę. | 3. Powstają kałuże. |
| 4. Zgubiłem/Zgubiłam klucze do domu. | 4. Dzieci lepią bałwana. |
| 5. Upuściłem/Upuściłam talerz. | 5. Nie mogę wejść do domu |
| 6. Pada śnieg. | 6. Dziecko płacze. |
Zadanie rozgrzewkowe za Wami. Teraz czeka Was nieco trudniejsze zadanie. Musicie sobie wyobrazić, że wydarzyła się każda sytuacja opisana w lewej kolumnie. Następnie pomyślcie jaki może być jej skutek.
| Przyczyna | Skutek |
| 1. W złości wyzywam kolegę. | 1. Koleżanka ma lepszy humor. |
| 2. Mimo prośby mamy, nie sprzątam w pokoju. | 2. Ludzie uważają mnie za dobrze wychowanego/wychowaną. |
| 3. Pomagam sąsiadce nieść zakupy. | 3. Nauczyciel dzwoni do rodziców. |
| 4. Pocieszam płaczącą koleżankę. | 4. Kolega się obraża. |
| 5. Mówię nauczycielowi, że jest głupi. | 5. Ludzie widzą, że jestem pomocny/pomocna. |
| 6. Mówię sąsiadom „dzień dobry”. | 6. Mama jest zawiedziona. |
Pozdrawiam, Natalia Musialska