Dzień: 18 lutego 2021



18.02.21 – 2B – RW – Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna – Trening mięśni oddechowych

Witam Cię na zajęciach rewalidacyjnych – gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna. Tematem naszych dzisiejszych zajęć jest: Trening mięśni oddechowych.

Czy wiesz, co dają ćwiczenia oddechowe? Zobacz poniżej!

Do najważniejszych korzyści z ćwiczeń oddechowych należą:

  • redukcja napięcia,
  • relaksacja ciała i umysłu,
  • poprawa działania systemu immunologicznego,
  • lepsze trawienie, 
  • poprawa jakości krwi,
  • wzmocnienie układu nerwowego,
  • więcej energii,
  • wsparcie usuwania toksyn z organizmu,
  • lepsza koncentracja,
  • ogólna poprawa samopoczucia.

Indywidualny dobór ćwiczeń oddechowych – zasady

Dobór odpowiednich ćwiczeń oddechowych poprzedzony powinien być badaniem pacjenta, w celu określenia wzoru oddechowego oraz występowania ewentualnych zaburzeń. W zależności od indywidualnej  oceny pacjenta oraz założonych celów proponuje się odpowiednie ćwiczenia:

  • w stanach pourazowych i pooperacyjnych na początkowym etapie leczenia często okazuje się konieczne czasowe ograniczenie jednego toru oddechowego (górno żebrowego/dolno żebrowego) co wymaga kompensacji poprzez inny tor
  • w stanach stwierdzonej niedodmy zalecane są ćwiczenia pogłębionego oddechu, w celu zwiększenia objętości powietrza wdychanego
  • wady postawy i deformacje w obrębie klatki piersiowej wymagają większej aktywacji i wymuszania oddychania określonym torem oddechowym, często połączonych z określoną pozycją ciała
  • w stanach osłabienia mięśni oddechowych zalecane są ćwiczenia oporowe (oporowany wdech/wydech)

Ćwiczenia oddechowe – przykłady

  • Wykonanie wdechu trwającego około 5 sekund, z następującym potem zatrzymaniem powietrza na około 3 sekundy, zakończony długim i spokojnym wydechem.
  • Wykonanie długiego i głębokiego wdechu, z następującym potem przerywanym wydechem
  • Wykonanie wdechu z oporem własnych rąk, przyłożonych na wysokości: *górnej części klatki piersiowej, * dolnej części klatki piersiowej, * przeponie.
  • Wykonanie kilku oddechów, z następującym potem głębokim oddechem z zatrzymaniem powietrza na około 5-10 sekund.

W ramach zajęć przygotowałam dla Ciebie trzy ćwiczenia. Zobacz ryciny, przeczytaj opisy i spróbuj wykonać!

Rycina nr 1. Ćwiczenie nr 1 – oddychanie przez zasznurowane usta

Źródło: https://www.studocu.com/pl/document/slaski-uniwersytet-medyczny-w-katowicach/podstawy-zdrowia-publicznego/praktyczne/cwiczenia-oddechowe-rehabilitacja-oddechowa-pacjentow-z-pochp/7588891/view

Rycina nr 2. Ćwiczenie nr 2 – czynny wydech

Źródło: https://www.studocu.com/pl/document/slaski-uniwersytet-medyczny-w-katowicach/podstawy-zdrowia-publicznego/praktyczne/cwiczenia-oddechowe-rehabilitacja-oddechowa-pacjentow-z-pochp/7588891/view

Rycina nr 3. Ćwiczenie nr 3 – trening mięśni oddechowych

Źródło: https://www.studocu.com/pl/document/slaski-uniwersytet-medyczny-w-katowicach/podstawy-zdrowia-publicznego/praktyczne/cwiczenia-oddechowe-rehabilitacja-oddechowa-pacjentow-z-pochp/7588891/view

Pozdrawiam Cię serdecznie,

Opracowanie: Agnieszka Kowalczyk


18.02.21 – B – WF – Piłka siatkowa. Zagrywka sposobem dolnym

Dzień dobry!

Witam Cię bardzo serdecznie na lekcji wychowania fizycznego w domu. Dzisiaj kontynuujemy zagadnienia z piłki siatkowej. Już wiesz, jak wykonać odbicie sposobem górnym, dolnym. Jak wykonać zagrywkę sposobem górnym, inaczej tenisową. A teraz dowiesz się, jak wykonać zagrywkę sposobem dolnym. Na początek zapraszam Cię do zapoznania z poniższymi materiałami.

TECHNIKA ZAGRYWKI SPOSOBEM DOLNYM:

– Prawa noga w zakroku

– Piłka spoczywa na lewej ręce

– Postawa nieco pochylona

– Ruch prawej ręki wykonany wahadłowo, tuż przy biodrze

– Dłoń napięta – wykonuje tzw. deskę

– Minimalny podrzut piłki w górę

– Odbicie piłki i przejście za nią – wykonanie kroku w przód prawą nogą. 

Rycina nr 1. Nauczanie zagrywki sposobem dolnym

Znalezione obrazy dla zapytania: nauczanie zagrywki sposobem dolnym
Źródło: https://slideplayer.pl/slide/3643990/

A teraz zobacz, jak prawidłowo wykonać zagrywkę sposobem dolnym.

Filmik 1. Metodyka nauczania zagrywki sposobem dolnym

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=SAcdrVcS_Lo

A teraz Twoja kolej. Przebierz się w strój sportowy Przygotuj piłkę siatkową.

UWAGA! Nie zapomnij wykonać rozgrzewki przed przystąpieniem do zajęć!

ĆWICZENIA:

  1. W ramach powtórzenia wykonaj odbicia piłki sposobem górnym 8 razy.
  2. W ramach powtórzenia wykonaj odbicia piłki sposobem dolnym 8 razy.
  3. Wykonaj zagrywkę sposobem górnym 8 razy.
  4. Wykonaj zagrywkę sposobem dolnym 8 razy.

Pozdrawiam Cię serdecznie,

Agnieszka Kowalczyk




Kategorie

Luty 2021
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728