Miesiąc: Styczeń 2021

1.2.2021r Sensoryka. Temat: Zabawy z pianą

Potrzebne materiały: Mydło ,woda, barwnik , miska, małe zabawki

Wyciskamy mydło do miski trochę wody i dodamy barwnik. Wszystko to wymieszamy , aż uzyskamy pianę . Wrzucamy małe zabawki lub przedmioty i staramy się je wyszukać . Mówimy jaki przedmiot trzeba wyciągnąć.

Życzę miłej zabawy Andrzej Janiak


Gra dydaktyczna

gra5

Opracowała Tetiana Stoliarenko




29.01.2021r. SZKOŁA BRANŻOWA PRZEDMIOT: Sadownictwo Temat: Bielenie drzew owocowych.

Category : Br Sadownictwo

Witajcie

Zapraszam do obejrzenia filmów na temat bielenia drzew owocowych.

Planowałam bielenie drzew w tym tygodniu , niestety mamy temperaturę powietrza poniżej O stopni Celsjusza, więc musimy poczekać na odpowiednie warunki pogodowe (nie może padać deszcz, śnieg oraz nie może temperatury na minusie).

Różne źródła podają różną temperaturę powietrza, na pewno podczas bielenia drzew nie może być mrozu, temperatury ujemnej.

Malujemy drzewo pędzlem lub opryskiwaczem.

Zapraszam na kolejny film:

Dziękuję za aktywność. Alicja Borowiecka


29.01.21 – 2A – WF – Lekkoatletyka. Gimnastyka rozciągająca lekkoatlety

Witam Cię serdecznie na lekcji wychowania fizycznego. Dzisiaj kontynuujemy zajęcia  z lekkoatletyki. Tematem naszych dzisiejszych zajęć jest: Gimnastyka rozciągająca lekkoatlety. Zobacz poniższy materiał.

Zanim przystąpisz do ćwiczeń zapoznaj się z podstawowymi zasadami rozciągania mięśni!

Można przyjąć podstawowe zasady rozciągania mięśni:

  1. Robimy to powoli.
  2. Nie rozciągamy się na siłę, tylko z wyczuciem, aż do uczucia lekkiego “ciągnięcia”.
  3. Przytrzymujemy rozciąganie od 30 sekund nawet do 2 minut, powtarzamy 3-5 razy.
  4. Oddychamy głęboko, staramy się rozluźniać pozostałe mięśnie.
  5. Po każdej  fazie rozciągnięcia mięśnia, rozluźniamy go.
  6. Zaczynamy rozciąganie od górnych partii ciała, kończymy na stopach.

Pamiętajmy, że ludzie starsi, 40-50 letni, muszą ostrożniej niż młodsi uprawiać stretching, bo ich układ mięśniowy jest bardziej narażony na urazy.

Po co się rozciągać? Rozciąganie jest najbardziej naturalnym sposobem na poprawę postawy ciała. Wpływa również na poszerzenie zakresu ruchów. Nienaganna sylwetka nie tylko zwiększa pewność siebie, ale przede wszystkim uwalnia Twoje ciało od bólu.

A teraz zapraszam Cię do ćwiczeń. Przebierz się w strój sportowy. Wykonaj zestaw ćwiczeń rozciągających według poniższych wskazówek.

Rycina nr 1. Ćwiczenia rozciągające

ćwiczenia rozciągające – Mariusz Giżyński
Źródło: http://www.mariuszgizynski.pl/index.php/trening/cwiczenia-rozciagajace/

Powodzenia! Pozdrawiam Cię serdecznie, Agnieszka Kowalczyk





28.01.21 – 2B – RW – Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna – przysiad przy ścianie – wzmacnianie mięśni

Witam Cię na zajęciach rewalidacyjnych – gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna. Tematem naszych dzisiejszych zajęć jest: przysiad przy ścianie – wzmacnianie mięśni.

Zapoznaj się z poniższymi materiałami.

Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. brzucha,
– m. czworogłowe uda.

Pozycja wyjściowa

1) Stopy ustawione na szerokość barków, całą powierzchnią dociśnięte do podłogi.
2) Plecy proste, tułów napięty, głowa w pozycji naturalnej, wzrok skierowany do przodu.
3) Łopatki ściągnięte, klatka piersiowa wypięta do przodu.

Ruch

1) Opierając się o ścianę, wykonaj przysiad do momentu, aż twoje uda będą równoległe do podłoża.
2) Dociśnij odcinek lędźwiowy do ściany i napnij mocno brzuch.
3) Oddychaj głęboko i postaraj się wytrzymać określony czas.

Wskazówki

1) Podczas całego ćwiczenia utrzymuj tułów napięty.
2) Nie pozwól, aby kolana schodziły się do środka.
3) Dociskaj całą stopę do podłoża.
4) Pamiętaj o głębokim oddychaniu.

Poniżej znajduje się rycina przedstawiająca dwa ćwiczenia, przebierz się w strój sportowy i spróbuj wykonać ćwiczenie.

Rycina nr 1. Przysiad przy ścianie

Źródło: opracowanie własne

UWAGA!

  • Nie opuszczaj pośladków poniżej poziomu kolan.
  • Patrz prosto przed siebie i oddychaj swobodnie.

Wykonaj serię ćwiczeń – 4 po 8 razy.

Pozdrawiam Cię serdecznie,

Agnieszka Kowalczyk 🙂


Kategorie

Styczeń 2021
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031