25.02.2021- Klasa 1A, 1B,1C- Zajęcia kreatywne, logorytmika- Poznajemy słownictwo oraz wiedzę dotyczącą zjawisk pogodowych- uwrażliwienie zmysłu obserwacji. Ćwiczenia kształtujące poczucie rytmu.

Witam Was moi drodzy, dziś poznamy słownictwo oraz wiedzę dotyczącą zjawisk pogodowych- uwrażliwimy zmysłu obserwacji. Zapraszam chętnych domowników do wspólnej zabawy.

  1. Proszę rodziców o przeczytanie wierszyka oraz podjęcie się ćwiczeń opisanych w nawiasie.

Wiersz pt. „ Pogodny bal”
Pani Pogoda tańce urządziła,
Mnóstwo gości zaprosiła.
( przy szeroko otwartych ustach końcem języka próbujemy policzyć zęby u góry i na dole)
przybył wietrzyk na wezwanie,
zrobił wielkie zamieszanie.
( oddychamy: wdech nosem- wydech ustami, pięć razy)
Za wietrzykiem na bal wielki
przybyły deszcze radosne kropelki.
(mówimy: kap- kap, pięć razy)
Na głowy gości i z góry kapały,
( wysuwamy język w kierunku nosa, pięć razy)
a przy tym szeroko się uśmiechały.
( wykonujemy na zmianę uśmiech- dzióbek, pięć razy)
Kiedy mróz wkroczył na balową salę,
( wysuwamy język przez lekko zaciśnięte zęby, pięć razy)
kropelek na sali nie było już wcale.
( wahadełko- przy szeroko otwartych ustach dotykamy końcem języka raz w lewego, raz prawego kącika ust na zmianę, pięć razy)
W kuleczki gradu się zmieniły
( wypychamy językiem policzki, raz prawy, raz lewy, pięć razy)
i w kółeczku zatańczyły.
( szeroko otwieramy usta i końcem języka oblizujemy wargi, pięć razy w lewą i pięć razy w prawą stronę)
Nadpłynęła wreszcie chmurka,
( nadymamy policzki, pięć razy)
z której lecą białe piórka.
Nie! To płatki śniegu duże
( wysuwamy na zmianę język wąski i szeroki, pięć razy)
tak tańcują pięknie w górze.
( malowanie sufitu- przesuwamy językiem po podniebieniu twardym do przodu i do tyłu)
Słońce w górze zaświeciło,
śnieżną chmurkę przegoniło.
Do wszystkich wysyła promienie
i przeprasza za spóźnienie.
Pogodowe tańce cały rok trwają
i tylko pory roku się zmieniają.

2.

Proszę o wycięcie z kart pracy ilustracji słońca, chmury z deszczem, gradem oraz słońca jak również odpowiadającym im mini symbolami oraz rozłożenie ich na dywanie. Siadamy dookoła rozłożonych obrazków. Każdy z obrazków posiada odpowiednie odgłosy:
⦁ promienie słońca ( uff, uff)
⦁ śnieg (brr, brr)
⦁ deszcz (kap, kap)
⦁ grad (puc, bęc)
Zadanie dzieci polega na tym, że rodzic wypowiada dźwięk, na przykład „ kap-kap”, a dziecko powtarza go oraz wskazuje ilustrację zjawiska pasującego do wypowiedzianego odgłosu( deszczowa chmurka), umieszczając je tam. Zabawa kończy się, gdy wszystkie kartoniki zostaną dopasowane.

Brak opisu.
Brak opisu.

Opracowała Ewelina Niemiec

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed