12.04.2021, klasa 2A, 2A-Hanna, Rewalidacja-Terapia pedagogiczna, Wzmacnianie myślenia logicznego i skojarzeniowego

Dzień dobry,

Na dzisiejszych zajęciach z terapii pedagogicznej przygotowałam dla Ciebie ćwiczenie, które umacnia Twoje myślenie przyczynowo-skutkowe.

Przyczyna skutek

W tym ćwiczeniu przedstawię Ci różne sytuacje, a potem zadam Ci do nich pytanie związane z przyczyną i skutkiem zdarzenia.

Sytuacja 1

Kasia wyszła po szkole na podwórko. Było mroźnie i ślisko. Idąc w stronę boiska, Kasia upadła.

Pytania: Co mogło się stać po upadku Kasi? Dlaczego Kasia upadła?

Sytuacja 2

Igor wstał dzisiaj bardzo rozdrażniony. Wszystko go denerwowało. Wychodząc z pokoju spotkał brata i mało przyjemnie się do niego odezwał.

Pytania: Co mogło sprawić, że Igor był taki rozdrażniony rano? Jak mógł zareagować brat na nieprzyjemne słowa Igora?

Sytuacja 3

Tata postanowił zabrać rodzinę na wspólny spacer za miasto. Nagle zadzwonił kolega z pracy i poprosił go o zastępstwo w pracy z uwagi  na to, że jego żona trafiła do szpitala. Tato zgodził się, chociaż było mu przykro, że nie mógł zabrać swojej rodziny na spacer.

Pytania: Dlaczego tacie było przykro? Jak mogła zareagować jego rodzina na to, że nie będą mogli razem pojechać na spacer?

Sytuacja 4

Ola postanowiła zaadoptować psa ze schroniska. Mama i tata byli temu pomysłowi przeciwni. Rodzice powiedzieli córce, że pies potrzebuje dużej przestrzeni, a oni mieszkają w małym mieszkaniu i będzie się męczył. Ola zaczęła płakać.

Pytania: Jak myślisz, dlaczego Ola chciała mieć psa ze schroniska? Dlaczego rodzice nie zgodzili się na psa?

Sytuacja 5

Podczas spaceru po lesie Marek zauważył, że jakiś mężczyzna wyrzuca śmieci do lasu. Podbiegł do tej osoby i zwrócił mu uwagę, ale mężczyzna powiedział, żeby ten się nie wtrącał.

Pytania: Dlaczego Marek zwrócił uwagę mężczyźnie? Dlaczego nie wolno wyrzucać śmieci do lasu?

Dziękuję bardzo

Opracowała: Aneta Trojanowska

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed