Integracja Sensoryczna 7/8.04.2021r.
Propozycja dla dzieci młodszych – Przedszkole i Zerówka
Proste zabawy sensoryczne rozwijające sprawności i umiejętności ułatwiające poznawanie świata i funkcjonowanie w nim.
DOSKONALENIE SPRAWNOŚI MANUALNEJ
Chwytanie i trzymanie przedmiotów
np.: – wyciąganie i chwytanie wskazanego przedmiotu z pudełka, szuflady itp., trzymanie i przekładanie wskazanego przedmiot z ręki do ręki, zabieranie i odkładanie konkretnych przedmiotów w konkretne miejsce ( możemy poprosić dziecko o porządkowanie swojego pokoju, lub sprzątanie po zabawie);
Przekładanie przedmiotów
np.: przekładanie klocków z pudełka do pudełka, segregowanie i piętrzenie klocków, segregowanie sztućców itp.
Przesypywanie
np. : przesypywanie kaszy, grochu, fasoli z miseczki do miseczki przy pomocy kubków, łyżek, przesypywanie przez lejek itd.
Przelewanie
np.: zabawa nad miską z wodą : nabieranie wody kubkiem i przelewanie do wiaderka, przelewanie z kubka do kubka. Można też bawić się w przelewanie podczas kąpieli w wannie.
Uderzanie
Np.: uderzanie czubkami palców o blat stołu w różnym tempie – zabawy paluszkowe, uderzanie całą dłonią o blat, uda, zabawa i gra na bębnach, klaskanie, wystukiwanie rytmu pięściami.
Gniecenie
Np.: kartek , gazety, „gniotka”, ciastoliny, plasteliny
Toczenie i wałkowanie
Robienie kulek z plasteliny i ciastoliny, masy solnej, wykonywanie wałeczków z tych mas, robienie kulek z wełny, waty, filcu
Mieszanie
Mieszanie rękoma różnych ziaren, mieszanie łyżką , rozpuszczanie w wodzie i mieszanie farb, mieszanie tego co możemy wymieszać ze sobą
Dociskanie
Dociskanie plasteliny do kartki, folii bąbelkowej, przypinanie klamerek do bielizny, dociskanie napów w ubraniu i zatrzasek.
Darcie
Darcie kartek, gazet, spranych materiałów itp
Dziurkowanie
Dziurkowanie różnymi dziurkaczami kartek różnej grubości
Rysowanie
Obrysowywanie szablonów, rysowanie po liniach, rysowanie labiryntów, kopiowanie, zakreskowywanie, zamalowywanie obrazków, łączenie kropek.
Życzę miłej zabawy- Joanna Baranowska
Comments are closed