26.11.2020
Temat dnia: Deszczowe kompozycje.
1) Przywitajmy się piosenką “Wszyscy są,witam Was”.
Na słowa ja,ty- pokazujmy na siebie, na rodzica
Na słowa raz,dwa, trzy- klaszczemy.
2) Kalendarz – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu https://autyzmopole.pl/?p=4455
3) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715
4) Słuchanie piosenki “Dola parasola”.
Proszę rodzica o zabawę z dzieckiem -taniec z parasolą przy piosence.
5) Gimnastyka buzi i języka.Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne.
Powtarzanie za rodzicem słów z piosenki-jak kapie deszcz, odgłosy
kap, kap ,kap
chlip, chlip,chlip
ciap, ciap, ciap
6) Popatrzcie na obrazek.Jak są ubrane dzieci, gdy pada deszcz?
Chłopczyk moknie, nie ma parasola, nie ma kaloszy ani pelerynki na deszcz.
Dziewczynka ma tylko parasol.
Tutaj dziewczynka ubrała kalosze, pelerynkę i ma parasol.
7) Zapoznanie z figurą geometryczna- prostokatem.
Rysowanie po śladzie prostokątów.
8) Zabawa ruchowa- naśladowcza do piosenki “Głowa, ramiona, kolana, pięty”
Zapraszam do ćwiczeń.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
9) Wykonanie pracy plastycznej -Deszczowy obrazek- “Kolorowe paluszki”
Malowanie obrazka bez użycia pędzla-maczając palca w farbie i stemplując nim kartkę.
Potrzebujemy: kartkę papieru, farby plakatowe, kubeczek z wodą.
Przygotowała:
Elżbieta Dobrzańska
Comments are closed