13.11.2020 rok klasa 1a 1b 1c WF

Przed rozpoczęciem zajęć przygotuj proszę strój gimnastyczny ( spodenki lub spodnie z dresu, koszulkę oraz  obuwie sportowe).Na dzisiejszych zajęciach pobawimy się nad rzeką. Będziesz potrzebował kilku rzeczy: małe poduszki ( jaśki) 6 sztuk,  jeśli nie masz tylu w domu wykorzystaj ręczniki, dużego koca oraz plecaka szkolnego, zaraz zabiorę Was na wyprawę.

Teraz tylko mała rozgrzewka na początek. Stań wygodnie w rozkroku, rozluźnij się, a teraz wykonuj polecenia według poniższego tekstu.

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

Zabawy ruchowe

 „Przeprawa przez rzekę”.

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka.

Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania.

 Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody.

 Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami  lub innymi kawałkami materiału np.  małymi  ręcznikami.

Rozłóżcie je na podłodze blisko siebie  tak, aby można było przejść po nich na drugi brzeg.

I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugą stronę  zmieniajcie ustawienie kamieni ( poproście o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo).

Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

Przejdźcie 3 levele. Potem pozbierajcie poduszki i ręczniki i odłóżcie je na miejsce.

„Ruchomy most”.

Tym razem  przez naszą rzekę musimy przedostać się przez ruchomy most.

Przygotujcie duży koc zwińcie go w rulon , poproście rodziców aby pomogli Wam przy jego wykonaniu. Rulon- most  ułóżcie  wzdłuż pokoju .

Włóżcie szkolny plecak na plecy. Ustawcie się na brzegu rzeki , rozłóżcie ramiona i bardzo powoli przejdźcie po moście na drugą stronę .

Jeśli nie uda Wam się przejść po moście i wpadniecie do rzeki, spróbujcie go przejść jeszcze raz nie mocząc nóg w wodzie.

Miłej zabawy !!!

Opracowała Lena Staszczyszyn

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed