![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-38.png)
Proszę rodzica o przeczytanie wiersza- W zagrodzie Małgosi”
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-47.png)
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-39.png)
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-40.png)
Kura gdacze; KOD, KO, DA
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-41.png)
Owca beczy: BE, BE, BE,
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-42.png)
Koza muczy: ME, ME, ME,
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-43.png)
Indor gulgocze: GU, GU, GU
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-44.png)
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-45.png)
Konik parska: PRR, PRR, PRR
![](https://autyzmopole.pl/wp-content/uploads/2020/11/image-46.png)
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
1.Po wysłuchaniu wiersza, dziecko, wskazując na obrazek naśladuje głosy zwierząt z wiejskiego podwórka.
2.W innej wersji tej zabawy, proszę rodzica, by rzucał piłkę do dziecka, zadając mu pytanie:
– Co robi piesek? (dziecko odpowiada: szczeka), a następnie odrzuca piłkę rodzicowi i zabawa się ponawia.
– Co robi kot? Miauczy;
– Co robi kura? Gdacze;
– Co robi kaczka? Kwacze. – zabawa trwa do końca, aż pojawią się wszystkie zwierzątka z wiersza.
Opracowała: Marzena Marcjasz
Comments are closed