22.04.2021 – 2D, 2E, 2F, 2G – Muzykoterapia – Ćwiczenie kształtujące umiejętność rytmizowania.

When Music Is the Best Medicine - The New York Times

Prowadzący rytmicznie wypowiada wierszyk, jednocześnie wyklaskując jego rytm.

Dziecko próbuje go powtórzyć do rytmu podawanego przez prowadzącego, a następnie, mówiąc go (w miarę możliwości): wyklaskują, wystukują, wytupują lub za po- mocą instrumentów perkusyjnych odtwarzają jego rytm. Przykładowe wierszyki:

●” Deszczyk kapie: kap, kap, kap. Jeśli lubisz, to go łap”.
● „Kto tak puka? Kto tak stuka? To robaczków dzięcioł szuka”. 

● „Nawlekam na nitkę czerwone korale, bo mama w koralach

wygląda wspaniale”.

Opracowała, Svitlana Pavlenko

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed