Zajęcia dla zerówki i przedszkola 18.11.2020 r.
Temat tygodnia: Mali Artyści
Temat dnia: Aktor
1) Kalendarz – proszę o wskazanie dnia tygodnia, pory roku oraz pogody jaką mamy w dzisiejszym dniu https://autyzmopole.pl/?p=4455
2) Knill. https://autyzmopole.pl/?p=5715
3) „Na powitanie” – powitanie z dziećmi piosenką – dziecko wraz z mamusią/ tatusiem siedzą w kole. Rodzic śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem, zachęcając do tego samego dziecko. Piosenkę śpiewamy 3 razy zwiększając tempo.
Na powitanie niech każdy wstanie, (wstajemy)
niech każdy wstanie, raz, dwa, trzy (klaszczemy trzy razy w dłonie)
i po ukłonie zaklaszcze w dłonie, (kłaniamy się)
zaklaszcze w dłonie, raz, dwa, trzy (klaszczemy trzy razy w dłonie)
jak jesteś z nami, to zaczynamy,
to zaczynamy raz, dwa, trzy, (klaszczemy trzy razy w dłonie)
na powitanie wesoły taniec, (wykonujemy obrót)
wesoły taniec, raz, dwa, trzy. (klaszczemy trzy razy w dłonie)
Piosenka „Na powitanie niech każdy wstanie” https://www.youtube.com/watch?v=Jb2wbNOaBO4
4) „Aktor” – zabawa dydaktyczna –mamusia/ tatuś zadaje dziecku zagadkę:
Choć to nie rolnik,
lecz role ma.
Często w teatrze
lub w filmie gra.
Następnie mamusia/ tatuś rozmawia z dziećmi na temat treści zagadki i doświadczeń własnych dzieci:
- Czy często oglądacie filmy? Jakie?
- Czy byliście kiedyś w teatrze? Na jakim przedstawieniu? Czy Wam się podobało?
- Kto to jest aktor? (osoba odgrywająca rolę w teatrze lub filmie)
- Czy chcielibyście być aktorami? Dlaczego tak? Dlaczego nie?
- Czy myślicie, że jest to trudna czy łatwa praca? Dlaczego?
Następnie mamusia/ tatuś informuje dzieci, że dzisiaj przyjrzymy się pracy aktora samodzielnie wykonując różne ćwiczenia, które muszą wykonywać osoby, które chcą zostać aktorami.
5) „Przygotowania aktorów do występu” – zabawa logorytmiczna – dzieci siedzą w kole, mamusia/ tatuś turla do dziecka piłeczkę. Kiedy dziecko ma już piłeczkę wykonują następujące zadania:
- kołyszą się na boki i śpiewają: a – a – a – a,
- trzymając piłkę przed sobą;
- kręcą się dookoła własnej osi i śpiewają: o – o – o – o;
- podrzucają piłkę do góry i śpiewają: opa – opa – opa – opa.
Zabawę prowadzimy 6-krotnie, dwa razy wykonując każde zadanie.
6) Wykonanie Kart Pracy Wyróżnij wszystkie kółka, a następnie pokoloruj
7)
Posłuchajmy utworów muzycznych i spróbujmy poznać swoje emocje, które powstają, kiedy słuchamy zaprezentowanej muzyki.
- https://youtu.be/D13C3SsshEs uważam, że to smutek
- https://youtu.be/_13uTOdqN-E uważam, że to radość
- https://youtu.be/FdYZtW_dVnY uważam, że to strach
8)
Zapraszam na wspólną zabawę z rodzicami. Dzisiaj będziemy robić pracę plastyczną – Pajacyk
do dzisiejszej pracy potrzebujemy takie materiały:
- Nożyczki
- Klej
- Papier kolorowy
- Pisak
1) Chcąc stworzyć papierowego pajacyka dzieci mają najpierw za zadanie wyciąć podłużny kawałek z papieru kolorowego i pozaginać go w harmonijkę.
2) Następnie przyklejają tak powstały „tułów” pajacyka do kartki, na jego końcu przyczepiają zaś wyciętą wcześniej główkę i czapkę.
3) Ostatnia czynność to przyklejenie prostych rąk po środku figurki pajaca. Przyciśnięta figurka „sprężynuje” w górę i w dół.
Praca idealnie nadaje się do dalszej zabawy (dzieci mogą bawić się w teatr, wymyślać dialogi, pajacyk może tańczyć). Figurka ożyta w rękach podopiecznych, jest to niewątpliwie atut tej prostej zabawki.
Proponuje film do oglądania “Jak zrobić pajacyka”
Życzę udanej zabawy! Miłego popołudnia. Powodzenia. Pozdrawiam, Oksana Stakhovska
Comments are closed