17.11.2020 rok klasa 1a 1b 1c Jestem malarzem

Witam Cię!

Wiersz Kolory – B. Formy

Siadły dzieci przy stolikach.

Pędzle, kartki, farby mają.

Swe marzenia i wspomnienia

już na papier przelewają.

Żółty kolor wybrał Adaś,

namalował duże słońce,

żółty piasek, żółty płotek

i samochód szybko mknący.

Paweł niebieskim kolorem

namalował groźne morze.

Rzekę rwącą, jasne niebo,

kwiaty także w tym kolorze.

A czerwony lubi Ania,

już rysuje wielkie serce

i swą lalkę Karolinę

w pięknej, czerwonej sukience.

Na zielono stronę całą

Wojtek ładnie pomalował.

To jest łąka, na niej chętnie

każdy by poleniuchował.

Biały, czarny i brązowy,

te kolory lubi Ewa.

Czarny komin, białe kwiatki

i brązowa kora drzewa.

Każdy kolor jest wspaniały,

każdy zawsze coś wyraża.

Proszę zatem wszystkie dzieci

często bawcie się w malarza.

Malarz to taki pan, który farbami tworzy obrazy. Tematyka obrazów jest różna.

Pejzaż jesienny           

        

Portret

Aby powstał obraz malarz potrzebuje  farb i pędzli,

oraz palety, czyli deseczki na której miesza kolory.

  Zabaw się teraz w malarza. Usiądź wygodnie na dywanie, najlepiej w siadzie skrzyżnym. Za Tobą, proszę, by usiadła mama. Ona pokaże Ci, jak namalować obraz na plecach. Spróbuj też wykonać taki obraz mamie. Zaczynamy zabawę pt. Rysujemy portret

Narysuję portret – gładzimy plecy otwartą dłonią

szczęśliwego człowieka. – rysujemy uśmiech

Ma głowę, wesołe oczy, – rysujemy koło i dwa małe kółeczka w środku

pięknie się uśmiecha. – rysujemy uśmiech

Lubi chodzić po górach – rysujemy góry

pływa chętnie w jeziorze. – pocieramy dłońmi o plecy

Cieszy się kiedy statkiem – rysujemy fale

w rejs wypłynąć może. – rysujemy fale

Maluje piękne obrazy – wykonujemy ruchy koliste całą powierzchni dłoni

słucha jak szumią drzewa. – malujemy drzewo

Pada deszcz, to się cieszy – dotykamy pleców opuszkami palców

kap, kap, kap z deszczem śpiewa. – dotykamy pleców opuszkami palców

Opracowała Marzena Marcjasz

                                                  

Udostępnij:

Tagged:

Comments are closed