ZADANIA DLA KLAS 1A 1B 1D
Temat : „Na biwaku”
Na dzisiejszych zajęciach zabiorę Was na ciekawy biwak. Żeby zacząć naszą wędrówkę, musimy się przygotować . Zabieramy ze sobą następujące rzeczy:
– płaszczyk , gumowce , ciepły sweter , czapka z daszkiem
– latarka , kocyk , mapa , kompas , lornetka
– przekąski – woda mineralna , pieczywo , sok owocowy , owoce ( jabłka, gruszki)
Wędrując ścieżką najpierw szukamy odpowiedniego miejsca na biwak.
Może to być miejsce w górach , lub na łące nad rzeczką.
Potem możemy przy ognisku upiec ulubione przekąski np. kiełbaski lub ziemniaczka.
Możemy wspólnie poczytać książki.
Oglądać piękną przyrodę.
Możemy posłuchać piosenek.
A teraz posłuchajcie wiersza:
Agnieszka Karcz
Las
Cisza wszędzie dookoła,
liści szelest do nas woła.
Świergot słychać już w oddali
oraz pracujących drwali.
Spacer w lesie to przygoda,
zewsząd cieszy nas przyroda
Garść borówek zebrał Michał,
koszyk grzybów niesie Krysia
Posłuchajcie odgłosów jakie możemy usłyszeć na biwaku:
Opracowała Anna Ausztol
Zajęcia Kreatywne 19.06.2020 (klasa 1A,1B,1D)
Dzień dobry 😊
Witajcie Kochani ! Dziś nasze ostatnie dwie godziny zajęć przed wakacjami 😊
Temat dzisiejszego dnia brzmi, „Na biwaku”, dowiedzieliście się już, jak można wspaniale spędzić czas na łonie przyrody, a teraz spróbujemy zrobić wspólnie niezwykłe urządzenie , które pomaga utrwalić i zatrzymać, to, co chcielibyśmy zapamiętać na zawsze. Do dzieła !
Aparat Fotograficzny
1.Potrzebne będą: pudełko po herbacie, kolorowy papier, tektura, guziki, nakrętka od plastikowej butelki, nożyczki, klej, ołówek, pisak, plastikowy jednorazowy kubek lub rolka po papierze toaletowym, nóż, deseczka, pinezki, kawałek tasiemki.
2. Wybieramy kartkę kolorowego papieru (to Wy decydujecie jakim kolorem okleicie pudełko), odrysowujemy po kolei boki pudełka (tak by wycięty potem kształt pasował do właściwego boku)nastepnie, wycinamy odrysowane kształty.
3. Oklejamy dokładnie pudełko ze wszystkich stron.
4.W części będącej wieczkiem naszego pudełka musimy wyciąć otwór, należy więc, odrysować kółko o średnicy ok 0,5 cm większej niż spód plastikowego kubeczka (lub rolki po papierze).
5. Wycinamy otwór (nożykiem nacinamy kółko w środku aby w tym miejscu łatwiej było nam umieścić nożyczki).
6. W wyciętym otworze umieszczamy kubeczek lub papierową rolkę, w ten sposób powstał nasz obiektyw aparatu fotograficznego.
7. Teraz z kolorowego papieru wycinamy pasek , który nakleimy z przodu, przy górnej krawędzi aparatu, następnie wycinamy i naklejamy wizjer w kształcie małego prostokącika w górnym prawym rogu aparatu oraz okrągły tekturowy przycisk na górnej ściance. Do zrobienia przycisków i pokrętła na górnej ściance urządzenia wykorzystamy guziki oraz plastikową zakrętkę.
8. Naszym kolejnym krokiem będzie zrobienie paska do aparatu, wykorzystamy w tym celu kawałek tasiemki (ja zrobiłam pasek ze starej smyczy do kluczyków). Po obu stronach naszego urządzenia wystarczy przypiąć tasiemkę lub pasek za pomocą pinezki.
9.Aparat fotograficzny jest gotowy 😊
Ćwiczenie: „Jestem fotografem”- zabawa naśladująca czynność robienia zdjęć, wykorzystujemy do tego ćwiczenia zrobiony przez siebie aparat, trzymając urządzenie przed sobą w wyciągniętych do przodu i uniesionych do góry rękach, robimy 5 przysiadów, stajemy na około 5 sekund na palcach , następnie przykładając aparat do oczu przyciskając na przemian prawym a następnie lewym palcem wskazującym okrągły przycisk przechadzamy się po pokoju robiąc zdjęcia wybranym przedmiotom lub osobom.
Tak oto nasze spotkania w tym roku szkolnym dobiegły już końca 😊
Życzę Wam wspaniałych, słonecznych Wakacji !
Do zobaczenia 😊
Czekam na piękne zdjęcia 😊
Opracowała: Barbara Widera
Lornetka– zadanie dla chętnych 😊
Potrzebne nam będą: tektura, kolorowy papier, klej, nożyczki, dwie rolki po papierze toaletowym lub papierowym ręczniku, tasiemka, ewentualnie pinezki.
1.Wycinamy z kolorowego papieru 4 paski (o szerokości ok 0,5cm), oraz dwa paski o połowę cieńsze, następnie oklejamy obie rolki szerszymi paskami (przy górnej i dolnej krawędzi ), cieńsze paski naklejamy dodatkowo przy górnej krawędzi.
2.Wycinamy z tektury prostokąt i smarujemy go obficie klejem a następnie łączymy nim obie rolki, tak by były oddalone od siebie ok.1 – 1,5 cm.
3. Musimy chwilę poczekać aby klej dobrze wysechł, następnie mocujemy pasek do naszej lornetki (ja przymocowałam go pinezkami, lecz możemy go też przykleić klejem lub taśmą klejącą).
4. Nasze dzieło jest gotowe, nawet można przez nie spojrzeć😊, spróbujcie sami 😊
Witam! Proszę Rodzica o przeczytanie zadania i pomoc w rozwiązaniu.
Przygotowała H. Węgrowska
Comments are closed