Naszym zadaniem jest tworzenie wyjątkowej przestrzeni dla nauki rozwoju wszystkim osobom ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, autyzmem. Najważniejsze dla nas są elementy takie jak:
– Szkoła przyjazna uczniom,
– Szkoła, do której uczęszczać mogą uczniowie ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, autyzmem,
– Szkoła stwarzająca szanse na poprawę funkcjonowania społecznego i emocjonalnego,
– Szkoła jako miejsce kształtujące postawę człowieka kierującego się w życiu zasadami moralnymi. Człowieka dbającego o kulturę osobistą, zdrowie, otwartego na nowoczesność oraz szanującego tradycje narodowe i regionalne,
– Szkoła jako społeczność ucząca szacunku dla dobra wspólnego,
– Miejsce gdzie poprzez podejmowane działania w pracy z uczniem ograniczane są jego trudności wynikające z autyzmu w zakresie komunikacji, nieadekwatnych zachowań w relacjach społecznych, poczucia lęku, zaburzeń sensorycznych i agresji,
– Placówka, w której dąży się do wzmocnienia u uczniów poczucia własnej wartości. Szkoła dająca szansę godnego i w miarę możliwości psychoruchowych samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie,
– Szkoła, która będzie otwarta na współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Comments are closed