ZADANIA 1A,1B, 1D
09.06.2020 r.
Temat: Razem Raźniej
Witam Was! Na poprzednich zajęciach omawialiśmy tematy związane z pojęciami: przyjaźń, tolerancja, rodzina i przyjaciel. Dzisiaj powrócimy do nich poprzez uświadomienie Wam, że te pojęcia są bardzo ważne w życiu codziennym.
Posłuchajcie: https://www.youtube.com/watch?v=PWb-n-oVQNk
Proszę Rodzica o przeczytanie wiersza.
Czy to w domu, czy w ogrodzie,
czy też w szkole, w samochodzie,
zawsze wszędzie w każdym czasie
z kimś jest raźniej, milej, lepiej
czas swój spędzać, świat odkrywać
i wspólnie skarby zdobywać.
Jest nam raźniej i wesoło, kiedy możemy grać w gry z kolegami i koleżankami.
Bardzo lubimy wspólnie oglądać i czytać książki.
Raźniej bawić się w grupie.
Wspólne rozmowy z przyjacielem lub przyjaciółką sprawiają, że częściej się uśmiechamy.
Teraz proponuję Wam abyście wypełnili plecak tylko dobrymi buźkami, a złość wyrzucili do kosza. Wytnijcie buźki i wklejcie emotki w odpowiednie miejsca.
Dobrej zabawy!
Przygotowała Halina Węgrowska
Razem raźniej–
Zadanie 1.
Proponuję zabawę, którą mogą wykonać wszyscy domownicy ( przecież razem raźniej):
Chodzenie na polecenie – zabawa ruchowa – ustawiamy się się na brzegu dywanu. Następnie Rodzic mówi: „Podnieście lewą rękę do góry. Podnieście prawą nogę. Podskoczcie na lewej nodze”. Kiedy dziecko utrwali strony, Rodzic wydaje polecenia do chodzenia i wykonuje polecenia razem z dzieckiem np.:
- Zrób trzy kroki w przód
- obróć się w lewo
- kucnij
- wstań
- tupnij prawą nogą
- zrób trzy kroki w prawo
- podskocz
- zrób dwa kroki w tył itp.
Zadanie 2.
Proszę Rodzica o wydrukowanie poniższych obrazków.
Następnie dziecko odpowie nam na pytania:
- Kto znajduje się na obrazku? ( dziewczynki, chłopcy)
- Policz ile jest dziewczynek/ chłopców
- Jakiego koloru dzieci mają koszulki/ spodenki/ buty?
Sami możemy wymyśleć kolejne pytania.
Następnie wycinamy postaci wg wzoru każdą postać na 3 części i przyklejamy na kartkę z bloku.
Opracowała Joanna Baranowska
Dzisiaj mam dla Was kolejną pracę plastyczną. Tym razem będą to uśmiechnięte ośmiorniczki wykonane z rolek papieru toaletowych. Do tego potrzebne będą : rolki paieru , kolorowy papier , klej , nożyczki i czarny pisak..
Zastosujcie różne kolory i zobaczycie jakie wyjdą Wam ciekawe ośmiornice. Możecie je przyozdobić według własnego pomysłu.
Widzicie są uśmiechnięte –ponieważ lubią przebywać razem.
Opracowała Anna Ausztol
Witam dzisiaj chciałabym zaproponować zajęcia muzyczno-rytmiczne do piosenki pt, „Maszeruje wiosna”, jak również zwrócić uwagę, iż wspólna zabawa jest o wiele weselsza niż w samotności. Dlatego proszę wszystkich domowników o aktywny udział w zabawie z dzieckiem. ☺ Rodzic proszony jest o wykonywanie czynności podanych w nawiasach, a następnie wspólnie z dzieckiem i pozostałymi osobami. Link do piosenki umieszczam dla Państwa pod koniec instrukcji.
1. Tam daleko, gdzie wysoka sosna,(wszyscy uczestnicy tworzą okrąg i maszerują wokół niego)
maszeruje drogą mała Wiosna.(ta sama czynność)
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki(wszyscy uczestnicy zatrzymują się i w miejscu kołyszą bioderkami)
i jeden warkoczyk krótki.(ta sama czynność)
Refren :
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło(wszyscy uczestnicy stoją w miejscu i wystukują rytm {dwa uderzenia w uda i jedno w dłonie})
lecą i świergocą głośno i wesoło.(ta sama czynność)
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,(wszyscy uczestnicy stoją w miejscu i wystukują rytm { dwa uderzenia nogą o podłogę-raz lewą, raz prawą oraz jedno uderzenie w dłonie})
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.( ta sama czynność)
Druga zwrotka według wzoru pierwszej zwrotki.
2.Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.
Refren: według wzoru.
3.Zwrotka (wszyscy uczestnicy maszerują w kółku ).
Refren: według wzoru.
Miłej zabawy ☺
Link: https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw
Ewelina Lewko
Comments are closed