Ćwiczenia rytmiczno-muzyczne.
Muchy są to zwierzątka, które bardzo często siadają na nas, denerwując nas, dlatego dzisiaj będziemy się uczyć jak je odgonić.
Chciałabym zaproponować wam bardzo wesołą zabawę pt „lata mucha” ☺
Do rytmu , którego link jest podany na koniec zadania, rodzice ,rodzeństwo bądź dziadkowie proszeni są o rytmiczne czytanie i pokazywanie dzieciom instrukcji.
Np. (lata mucha x3 rozkładamy ręce i pokazujemy jak mucha lata,
koło nosa, wskazujemy na nos,
Sio! Odganiamy rękami muchę),
– tak powtarzamy każdą zwrotkę, pokazując dane części ciała, bądź elementy znajdujące się w domu, które ujęte są w danej zwrotce.
Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło nosa. Sio
Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło czoła. Sio!
Bo ta mucha, bo ta mucha, bo ta mucha jest wesoła. (pokazujemy jak mucha jest wesoła, uśmiechamy się do dziecka)
Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło głowy. Sio!
Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło brody. Sio!
Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło oka. Sio!
Patrzy na mnie, patrzy na mnie, patrzy na mnie gdzie z wysoka.( pokazujemy palcem wskazującym na kogo mucha patrzy, następnie zaglądamy jak wysoko ona się znajduje)
Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło nogi. Sio!
Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło stopy. Sio!
Lata mucha, lata mucha, lata mucha koło brzucha. Sio!
Zaraz wleci, zaraz wleci, zaraz wleci do fartucha.(pokazujemy palcem wskazującym na muchę, która zaraz wleci nam na ubranie, pokazujemy nasze ubranie)
Osoba czytająca rytmicznie tekst(mama, tata, babcia, dziadek, siostra czy brat), proszeni są o budowanie napięcia podczas czytania danej zwrotki, np. ciszej, głośniej, wesoło, smutno).
Miłej zabawy ☺
Opracowała Ewelina Lewko
Comments are closed